رشد چشمگیر جستجوی کلمه مهاجرت در ایران

در روزهای گذشته خبری مبنی بر رشد چشمگیر سرچ کلمه مهاجرت در هفت روز گذشته منتشر شد که ما را بر این داشت تا به بررسی این موضوع مهم و فرهنگی بپردازیم. پس از بررسی هایی که انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که این موضوع کاملا درست است. مطلب جالب تری که دستگیر ما شد این موضوع بود که در پنج سال گدشته، سرچ این کلمه کلیدی در گوگل رشدی باور نکردنی داشته است. در ادامه مطلب ” رشد چشمگیر جستجوی کلمه مهاجرت در ایران ” به بررسی این پدیده ی شوم می پردازیم.

مهاجرت پدیده ی شومی است که در سال های گذشته گریبان هموطنان ما که اکثرا هم از نخبگان هستند را گرفته است. مهاجرت یک پدیده ی آسیب زننده از لحاظ اجتماعی است که باعث وارد آمدن لطمه سنگین به روند رشد و پیشرفت کشور می گردد. به همین دلیل است که مهاجرت همواره یکی از مباحث بسیار حائز اهمیت در جامعه شناسی عصر نوی ایران می باشد. موارد متعددی می تواند دلیل مهاجرت مردم گردد، به طور مثال مهم ترین عاملی که باعث مهاجرت می شود، جنگ است که با فاصله از دلایل دیگر قرار دارد. پس از جنگ، عوامل بعدی مانند مخاطرات طبیعی، آسیب های احتماعی مانند فقر و مشکلات اقتصادی هستند که باعث مهاجرت افراد می شوند.

متاسفانه در هفته های گذشته با توجه به افزایش فزاینده ی قیمت بنزین و قطعی اینترنت، شاهد رشد چشمگیر جستجوی کلمه مهاجرت در ایران بوده ایم.

ایران سال هاست که با موضوع مهاجرت درگیر است و دلایل متعددی مانند جنگ، سیل، زلزله، بحران های اجتماعی و مشکلات اقتصادی دلیل این مهاجرت ها بوده است. حال در روزهای گذشته و با توجه به افزایش قیمت بنزین و ناآرامی های ایجاد شده در کشور، پدیده مهاجرت در فضای مجازی قوت گرفته است.

با انجام یک بررسی اجمالی از google trends در می یابیم که در شرایطی که محدودیت بر روی اینترنت اعمال گردیده بود، میزان جستجوی این کلمه کلیدی صد درصد افزایش داشته است. حال موضوع جالب تر این است که وقتی بازه زمانی گوگل ترندز را افزایش می دهیم، در می یابیم که در 3 ماه گذشته هم سرچ کلمه کلیدی مهاجرت افزایش چشمگیری داشته است.

پس از افزایش دادن بازه ی زمانی وب سایت گوگل ترندز اطلاعات جالب تری دستگیر ما شد. زمانی که این بازه را به پنج سال رساندیم، مشاهده نمودیم که در این 5 سال، روزهای گذشته رکوردی برای جستجوی کلمه کلیدی مهاجرت بوده است که نشان از نگرانی مردم از وضعیت کشور و بد بینی به آینده است. مردمی که با پشت سر گذاشتن گرانی بنزین و قطعی اینترنت، حال نگران خرج و مخارج و سفره ی کوچک تر از همیشه ی خود هستند.

فرم درخواست مشاوره
لطفا جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی مدرسه کسب و کار آیا، این فرم را تکمیل کرده تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
All rights reserved © Company Name, 2014
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio, cursus montes ac turpis. Ultrices! Massa integer augue ridiculus adipiscing, massa cras pid. Turpis placerat scelerisque, vut odio mus non, mattis porttitor, nunc odio, turpis tortor sit? Pid amet, sed facilisis.
  • Goblinus globalus fantumo tandempo
  • Scelerisque cursus dignissim donus
  • Montes vutario lacus quis arcupolisio
  • Leftomato denitro oculus tepircos den
  • Spiratio dodenus christmas popupius
  • Afrenius globalus spiritum tandempo
  • Fitatos vutario lacus quis arcup delis