تله زندگی ایثار

زمانی که واژه ایثار بیان می شود ناخودآگاه به از خودگذشتگی و فداکاری بیش از حد فکر می کنیم، دقیقا این تله نیز بیانگر همین امر می باشد. شباهت های بسیاری میان تله اطاعت و ایثار وجود دارد با این تفاوت که افراد درگیر تله ایثار هیچ گاه اعتراض نمی کنند، به میل و درخواست خودشان کارها را انجام می دهند و اگر طرف مقابلشان هم جبران نکند، ناراحت نمی شوند و در صورتی که باز هم آن شخص دچار مشکل و ناراحتی شود بدون هیچ توقع و چشم داشتی کمکش می کنند.

ایثاری ها تمام وقت و انرژی خود را صرف کمک به دیگران می کنند. اگر یکی از اطرافیان آن ها ناراحت باشد تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا به خوب شدن حال او کمک کنند، هر کاری آن هم به صورت افراطی! گرچه دیگران این رفتارها را مشکل نمی دانند و به شما لقب مهربان و دلسوز می دهند.  در ادامه ” تله زندگی ایثار “ با ما همراه باشید.

ریشه های تله زندگی ایثار

نشانه های تله ایثار

تمام کارهایی که باعث شود ما از خودمان غافل شویم و زمان خود را بیش از حد به دیگران اختصاص دهیم، ما را گرفتار این تله خواهد کرد.

راه رهایی از تله ایثار

همانطور که می دانیم همه این تله ها ریشه در دوران کودکی و طرز فکر و نگرش ما دارد. شاید نتوانیم اتفاقات کودکی خود را به طور کامل از ذهنمان پاک کنیم اما می توانیم با تغییر طرز فکر و نگرش حود حداقل زمان های پیش روی خود را با گرفتاری در این تله از دست ندهیم. پس در قدم اول فکر اینکه ما مسئول کمک به دیگران اعم از پدر و مادر، همکار، دوست و شریک عاطفی هستیم را تغییر دهیم. ما تنها می توانیم در مواقع نیاز با انسان های دیگر همدلی کنیم. باید همدردی را از زندگی خود حذف نماییم، اگر ما برای خودمان ارزش قائل نشویم این انتظار را هم از دیگران نمی توانیم داشته باشیم تا به فکر ما باشند.

به کمک یک درمانگر بر روی ریشه های کودکی که موجب بروز این طرحواره در شما شده است کار کنید. با کودک درون خود احساس همدردی کنید و نیازهایی را که در کودکی از سوی والدین شما تأمین نشده، مورد توجه قرار دهید. به تدریج تلاش کنید دیگران را به انجام کارهایشان تشویق و راهنمایی کنید نه اینکه خودتان به انجام امور آن ها بپردازید.

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل