تله بدبینی و منفی گرایی

آیا احساس مرگ، تنهایی و پوچی می کنید؟ تنها جنبه های منفی زندگی خود را می بینید؟ همیشه دلشوره دارید و مضطرب هستید؟ شما به احتمال زیاد به تله منفی گرایی و بدبینی مبتلا شده اید. این تله یکی از تله های حوزه گوش به زنگی و بازداری می باشد که در آن شما خودتان را از دیدن قسمت های زیبا و مثبت زندگی محروم کرده اید. عشق، تولد نوزاد و هر اتفاق خوب زندگی خود را نمی بینید و به دنبال اخبار و حوادث ناگوار هستید. در ادامه مقاله ” تله بدبینی و منفی گرایی “ با ما همراه باشید.

صرفاً به اتفاقات بدی که ممکن است بیافتد فکر می کنید، تمام تمرکز خود را بر روی قسمت های منفی زندگی خود معطوف کرده اید و همواره در انتظار اتفاق بدی هستید تا ثابت کنید که شما درست می گویید و بدبین نیستید. دائما دلشوره دارید که مسافر شما خدایی نکرده به سلامت به مقصد نرسد؛ در این رابطه، مادرانی را می بینیم که همیشه دلشوره فرزندان خود را دارند که مبادا بلایی سر آن ها بیاید.

افراد گرفتار در این تله زمان زیادی را صرف می‌کنند تا مطمئن شوند که کار اشتباهی انجام نداده اند، آن ها مستعد نشخوار های ذهنی و وسواس گونه هستند. غر زدن یکی دیگر از ویژگی این افراد می باشد؛ به دلیل دید منفی و عدم خوش بینی از زمین و زمان گله می کنید.

ریشه های تله بدبینی و منفی گرایی

این تله نیز مانند سایر تله ها ریشه در کودکی ما دارد و در بزرگسالی فعال می گردد. دانستن این ریشه ها باعث می شود والدین، در تربیت فرزندان خود نیز به این نکات توجه داشته باشند تا آینده بهتری برای فرزندان خود رقم بزنند و جامعه بهتری نیز داشته باشیم.

راهکار مقابله با تله بدبینی و منفی گرایی

اولین گام برای درمان، مراجعه به یک درمانگر ماهر است که بتواند مشکلات شما را به صورت ریشه ای شناسایی کند و به صورت تخصصی و علمی به اصلاح رفتارها و ذهنیت منفی نگر شما بپردازد. لازم به ذکر است که درمان تله ها روند نسبتا زمان بری دارد پس خسته نشوید، بر تغییر افکار و ذهنیت خود مداومت داشته باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه و بدون هیچ گونه تلاش و زحمتی درمان شوید. نکاتی که در ادامه بیان می کنیم در کنار درمان توسط درمانگر می تواند نتیجه بخش و کاربردی باشد.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
ویدیوی کارگاه 5ساعته هوش هیجانی و افزایش عزت نفس را با 100% تخفیف از دست ندهید.
خروج از نسخه موبایل