کرونا به جان اپل افتاد

در هفته های اخیر بسیاری از کشورهای جهان با یک بحران بزرگ روبرو شده و با آن دست و پنجه نرم می کنند. عامل این بحران بزرگ ویروسی به نام ویروس کروناست که ابتدا در چین مشاهده و سپس به بسیاری نقاط دیگر جهان انتقال پیدا کرد. دولت چین بسیاری از شهر های این کشور را به دنبال شیوع گسترده کرونا تعطیل نمود و همین موضوع باعث گردید تا بسیاری از کارخانه های بزرگ به دلیل تعطیلی و کمبود نیرو مجبور به کاهش سطح تولید خود شوند که این موضوع باعث گردید ضرر سنگینی به برخی از کمپانی های بزرگی که در چین کارخانه دارند وارد شود. در ادامه مطلب ” کرونا به جان اپل افتاد “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

یکی از مهم ترین شهرهای چین که ویروس کرونا شیوع فراوانی در آن داشته، ووهان است. کارخانه کمپانی اپل در 500 کیلومتری همین شهر واقع شده و احتمال ابتلای کارکنان این کارخانه به این ویروس، بسیار بالا برآورد شده است. همچنین محل ساخت آیفون های اپل که در سایت پگاترون واقع شده در فاصله بسیار نزدیک با شهر شانگهای قرار دارد. یکی دیگر از مناطقی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند نیز شهر ژنگ‌ژو چین است که اپل در این شهر هم یک سایت دیگر با نام Iphone city plant دارد.

به دنبال موارد ذکر شده کمپانی اپل اعلام نموده است که در زنجیره تامین و نیروی انسانی خود در کشور چین دچار مشکل گردیده و این مورد باعث شده است که تولید محصولات اپل با تهدیدی جدی مواجه شود. اپل در ادامه افزوده که به احتمال زیاد در آینده نزدیک، این کمپانی با کمبود محصول مواجه می شود که نشان از تاثیر مخرب و بالای این ویروس بر اقتصاد جهانی دارد.

اپل تعداد بسیار بالایی سفارش برای آیفون های 11 و 11 پرو دارد که اگر نتواند آن ها را تحویل دهد با یک دردسر بزرگ مواجه خواهد گردید. این کمپانی همچنین در حال تدارک برای شروع تولید انبوه آیفون 9 است که با این وضعیت در تولید مواد اولیه برای آغاز فرآیند دچار مشکل خواهد شد و عرضه این محصول به تعویق خواهد افتاد که این مورد هم ضربه ای سنگین بر فروش این کمپانی بزرگ دنیای تکنولوژی است.