معرفی کتاب طرز تفکر


در کتاب طرز تفکر میخوانیم

کتاب طرز تفکر، روانشناسی نوین موفقیت، از پر فروش ترین کتاب های وب سایت آمازون در زمینه روانشناسی کاربردی بوده است. نویسنده این کتاب دکتر کارل دوک می باشد که در این کتاب یک مفهوم مهم روانشناسی را با نام طرز فکر معرفی می کند که بسیار تاثیر گذار و در عین حال ساده است.
در 3 فصل اول این کتاب، نویسنده ایده طرز فکر را به خواننده معرفی نموده و بیان می نماید که بعضی انسان ها به اینکه توانایی ها و استعدادهایشان ثابت است اعتقاد دارند، که آن را طرز فکر ثابت می نامد. در ادامه او بیان می کند که بعضی از مردم هم بر این باور هستند که می توانند رشد نموده یا پسرفت کنند که او این طرز فکر را هم طرز فکر رشد می نامد. او در جای جای این کتاب توضیح می دهد که چگونه عده ای از ما به ثابت بودن استعدادها و توانایی ها اعتقاد داریم و چگونه عده ای دیگر به اینکه می توان بعضی از توانایی ها را رشد دهند، معتقد هستند.
کارل دوک در کتاب طرز تفکر، روانشناسی نوین موفقیت سعی بر این دارد تا به همگان نشان دهد دو گروه یاد شده چه رفتار و عملکردی نسبت به موضوعات مختلف دارند. به همین دلیل او با عناوین مختلفی از جمله ” کسب و کار، طرز فکر و رهبری “، ” ورزش، طرز فکر قهرمانان “، ” طرز فکر و روابط عاشقانه ” و ” طرز فکر تربیت، معلمان، مربیان و پدر و مادرها ” مباحث را در این کتاب جلو می برد و به صورت کاملا تخصصی و همین طور کاربردی به بررسی هر یک از موضوعات یاد شده می پردازد.
نویسنده در انتهای کتاب و با بررسی طرز فکرهای مختلف به مقوله تغییر طرز فکر می رسد و برای این موضوع راهکارهای عملی مختلفی ارائه می دهد و این مورد را به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار می دهد. اگر شما از آن دسته افراد هستید که به دنبال شناخت بهتر خودتان هستید و علاقمند هستید تا بدانید که طرز تفکر چه تاثیری بر زندگی شما و اطرافیانتان خواهد داشت، این کتاب بهترین گزینه موجود برای شماست.


درباره نویسنده:

نویسنده این کتاب کارل دوک می باشد. ایشان متولد سال 1946 میلادی می باشد و سالهاست که به عنوان استاد روانشناسی دانشگاه استنفورد فعالیت می کند. او به خاطر فعالیت ها و کتاب هایی که در زمینه ذهنیت و طرز تفکر نگارش نموده به شهرت جهانی رسیده و نام و نشانی در این حوزه برای خود دست و پا نموده است. او پیش از اینکه به دانشگاه استنفورد بپیوندد، در دانشگاه های هاروارد و کلمبیا تدریس می نموده است. یکی از مشهورترین و پر فروش ترین کتاب های او کتاب ” طرز تفکر، روانشناسی نوین موفقیت ” است.