مردی که یک دنیا را سیگاری کرد

مردی که یک دنیا را سیگاری کرد، در سن 90 سالگی درگذشت. باب نوریس که یکی از جذاب ترین چهره های صنعت تبلیغات بود و به عنوان چهره ی سیگار مارلبرو شناخته می شد، از دنیا رفت. نکته ی جالب اینجاست که نوریس، خودش حتی یک بار هم سیگار نکشیده بود!

کمپانی مارلبرو برای تبلیغات سیگار و فروش محصولات خود، بر روی احساسات انسان ها(خاصه مردان) دست گذاشت و در تبلیغات خود اینگونه عنوان می کرد که مردان واقعی کسانی هستند که سیگار می کشند. گاو چران ها به عنوان کسانی شناخته می شدند که چهره های سخت و خشن (tough) داشتند و می توانستند تأثیر زیادی بر روی عامه مردم بگذارند.

باب نوریس پس از اینکه متوجه شد فرزندانش از او به عنوان یک آدم پست و حقیر در تبلیغات یاد می کنند، پس از 14 سال صنعت تبلیغات را کنار گذاشت.

سیگار کشیدن یک بازی منطقی نیست بلکه یک بازی احساسی می باشد. در فیلم “لطفا سیگار نکشید” نشان داده شده که وقتی دادگاه های آمریکا(FDA) شرکت های تولید سیگار را مجبور به نوشتن عبارت “سیگار باعث سرطان می شود” روی پاکت های سیگار کرد، هیچ شرکتی معترض نشد و مخالفت نکرد زیرا به این قضیه واقف بودند که سیگار کشیدن یک بازی احساسی می باشد.

هوش هیجانی به معنی توانایی هر شخص برای مدیریت احساسات، اضطراب و کنترل تنش ها در کنار امیدواری، خوش بینی و داشتن انگیزه در مسیر رسیدن به اهداف است.