مقالات بازاریابی و برندینگ

قوانین گوگل برای سئو (SEO) سایت

قوانین گوگل برای سئو (SEO) سایت

«سئو» (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو به منظور افزایش کمیت و کیفیت ترافیک وبسایت شما از طریق نتایج موتورهای جستجو انجام می‌گیرد.

ممکن است یک موتور جستجو در نظر شما به عنوان وبسایتی باشد که شما به آن مراجعه می‌کنید تا عبارتی یا سوالی را در کادر جستجو وارد کرده و آن موتور جستجو به شکلی جادویی لیستی از صفحات وب را روی صفحه مانیتور شما نمایش می‌دهد و احتمالا پاسخی به سوال شما یا توضیحی برای عبارت مورد جستجو در بر داشته باشد.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی پشت این لیست طولانی از لینک‌های نمایش داده شده قرار دارد؟ در حقیقت چه چیز باعث به نمایش درآمدن این صفحات وب در جستجوها می‌شود؟

گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری که از آن استفاده می‌کنید) دارای یک کاوشگر است که در میان صفحات مختلف وب جستجو کرده و هر نوع اطلاعات را در مورد محتوایی که شما دنبالش بودید در اینترنت پیدا می‌کند. این کاوشگر سپس تمام اطلاعات یافت شده را برای ساختن یک شاخص به موتور جستجو می‌برد. این شاخص توسط یک الگوریتم٬ تغذیه شده و تلاش می‌کند تمام دیتاها و اطلاعات یافت شده را با درخواست شما مطابقت دهد.

سئو (SEO) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. برای بهینه سازی سایت باید قوانین گوگل برای سئوی (SEO) سایت در تمام جنبه های یک وب سایت رعایت شود

نقش کلیدواژه‌ها در قوانین گوگل برای سئو (SEO) سایت

دانستن اینکه «مخاطبان هدف» شما برای یافتن محصول یا خدماتتان چه کلید واژه‌هایی را جستجو می‌کنند، مهمترین و اساسی‌ترین نکته در مبحث سئو است. مخاطبان هدف در حقیقت کسانی هستند که به احتمال زیاد به استفاده از محصول یا خدمات شما علاقه نشان خواهند داد. سعی نمایید از زاویه‌ی آن‌ها و با در نظر گرفتن نیازشان نگاه کنید؛ تلاش کنید تمام کلیدواژهایی را که مخاطبان هدفتان ممکن است برای جستجو استفاده نمایند بیابیدِ؛ چه تک کلیدواژه‌ها و چه عباراتی که شامل چند کلیدواژه هستند.

نکته‌ی قابل ذکر در اینجا اینکه نتیجه‌ی یک تجزیه و تحلیل «رفتار جستجو»ی معمول نشان می‌دهد هنگامی که افراد از یک یا دو کلمه برای جستجو استفاده می‌کنند در آغاز تحقیق و بررسی خود قرار دارند؛ در حالی که استفاده از کلیدواژه‌های چهار یا پنج کلمه‌ای بیانگر این است که آن‌ها به «مرحله‌ی خرید» نزدیک هستند.

پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب

با توجه به اهمیت بالای تعیین کلید واژه‌های مناسب، به نکاتی در این مورد که می‌بایست مد نظر قرار گیرند اشاره می‌کنیم.

ابتدا مشخص نمایید که مشتری‌های موجود و بالقوه‌ی شما ممکن است به دنبال چه چیزی بگردند. از مشتریان فعلی خود بپرسید از چه واژگانی برای جستجوی محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما استفاده می‌کنند. لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کارتان و آنچه ارائه می‌دهید تهیه نمایید. با جستجوی آن کلیدواژه‌ها در موتورهای جستجو به خصوص گوگل بررسی نمایید چه تعداد از شرکت‌ها یا فروشگاه‌ها به عنوان رقیب شما یافت می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید وبسایت‌هایی را که در صدر جستجوهای گوگل قرار دارند مشخص نمایید؛ وبسایت‌هایی که می‌توانند در یافتن کلیدواژه‌هایی مناسب‌تر به شما کمک کنند. اطمینان حاصل نمایید که محتوای وبسایت شما دارای کیفیتی مناسب است و کلیدواژه‌های مناسب و مرتبط با محصول یا خدمات شما در آن پر تکرار هستند.

با تایپ عبارت «Keyword Tools» (به فارسی: ابزار کلید واژه یا ابزار کلمات کلیدی) در موتور جستجوی گوگل، منابع آنلاین مختلف را بررسی نمایید؛ منابعی که به شما در ارزیابی بهتر میزان ارتباط کلید واژه‌هایتان کمک می‌کنند.

روش‌های بهینه سازی سایت

سئو ( سئوی کلاه سفید ) شامل طیف گسترده‌ای از روش‌ها و تکنیک‌هاست. شما ممکن است قادر باشید برخی از آن‌ها را خودتان انجام دهید اما برای به کارگیری برخی دیگر نیاز به تخصص دارید. این تکنیک‌ها شامل افزایش تعداد لینک‌ها از سایر وبسایت ها به صفحات وب شما، ویرایش محتوای وبسایت، سازماندهی مجدد ساختار وبسایت شما و تغییرات کدگذاری می‌باشد.

بهینه سازی‌ها شامل دو حالت کلی می‌شوند:

  1. بهینه سازی درون صفحه: On Page Optimization
  2. بهینه سازی بیرون صفحه: Off Page Optimization

بهینه سازی «درون صفحه» شامل آن دسته از روش‌هایی است که در صفحات وبسایت شما انجام می‌گیرند. این نوع بهینه سازی در حقیقت مربوط به چیزهایی می‌شود که در کنترل شما هستند؛ یعنی محتوای وبسایت شما. بهینه سازی درون صفحه به کاوشگر موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند که محتوای وبسایت شما را بخواند. محتواهای آسان و قابل فهم باعث نشان دادن کیفیت وبسایت شده، در نتیجه صفحات وب شما در نتایج جستجوی گوگل در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گیرند.

بهینه سازی «بیرون صفحه» شامل آن گروه از روش‌هایی است که خارج از وبسایت انجام می‌گیرد و هدف از آن افزایش ترافیک و بالا رفتن رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو  عمده شامل تبادل لینک، وبلاگ نویسی،  شبکه‌های اجتماعی، گزارشات رسمی، اینفوگرافیک (گرافیک‌های اطلاع رسان) و همچنین پست‌های انجمن‌هاست.

یک عامل کلیدی برای افزایش رتبه صفحه وبسایت در قوانین گوگل برای سئو (SEO) سایت

یکی از مهمترین روش‌های ارتقای رتبه‌بندی وبسایت شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، افزایش تعداد و کیفیت وبسایت‌هایی است که به سایت شما لینک شده‌اند. Google PageRank یک سیستم رتبه‌بندی صفحات وب است که توسط موتور جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد. PageRank میزان و کیفیت صفحات وبی را که با صفحات وب شما مرتبط هستند، برآورد می‌کند.

از آنجا که گوگل در حال حاضر یکی از محبوب‌‌ترین موتورهای جستجو در سراسر جهان است، رتبه‌بندی صفحات وب شما در Google PageRank بر تعداد بازدیدکنندگان از وبسایت شما اثرگذار خواهد بود.

در اینجا به برخی روش‌هایی اشاره می‌کنیم که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید رتبه‌بندی وبسایت خود را ارتقا دهید:

  1. نمونه‌های محصول را به سایت‌های دیگر ارسال کرده و درخواست کنید که آن را بررسی نمایند. سپس از آن‌ها بخواهید که به سایت شما لینک کنند.
  2. در مباحثات وبلاگ‌ها و خبرنامه‌ها به عنوان مهمان مشارکت کنید و در آنجا لینک سایت خود را به اشتراک بگذارید.
  3. از رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های جستجو استفاده نمایید.

از یک متخصص در سئوی سایت خود کمک بگیرید

از آنجا که سئوی سایت کاری تخصصی است و همچنین قواعد و قوانین آن دائم در حال تغییر است٬ بسیار مناسب است که از توانایی و تجربه‌ی یک فرد متخصص در این کار کمک بگیرید. بهترین زمان برای به کار گرفتن یک متخصص سئو زمانی است که می‌خواهید وبسایتتان را راه‌اندازی نمایید. اگر دارای وبسایت هستید وقتی که می‌خواهید یک بازطراحی اساسی در آن انجام دهید زمان مناسبی برای انجام این امر است.

در نظر داشته باشید که بسیاری از اقدامات در سئوی یک سایت، نیاز به تخصص و مهارت‌های نرم‌افزاری دارد که اگر فاقد آن هستید ناگزیر به استفاده از یک متخصص برای این کار می‌باشید.

با انجام این کار شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در وبسایت شما اقدامات و مراحل لازم برای بهینه سازی به طور مناسبی انجام می‌گیرد به گونه‌ای که صفحات وبسایتتان در نتایج جستجوی گوگل در میان وب‌های با رتبه‌ی بالا قرار گیرد.

 

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا