علی بابا 20 سال پیش در چنین روزی تاسیس شد

گروه علی بابا یک مجموعه چینی است که توسط جک ما و با همکاری پنگ لی در چنین روزهایی در سال 1999 راه اندازی شد و فعالیتش را در زمینه ارائه خدمات مختلف از طریق بستر اینترنت آغاز نمود. پلتفرمی که جک ما تاسیس نمود، در سال 2001 به سود دهی رسید و در همین راستا جک ما رو به تاسیس وب سایت های جدید با نام TaoBao برای رقابت با E-bay و Alipay نمود. در ادامه خبر ” علی بابا 20 سال پیش در چنین روزی تاسیس شد ” با ما همراه باشید.

جک ما در چنین روزهایی در سال 1999 کمپاین AliBaba را در آپارتمان کوچک و شخصی خودش راه اندازی نمود. او در ادامه کار از همکاران خود دعوت نمود تا با وی همکاری کنند و زیر پر و بال این پلتفرم را بگیرند. جک ما برای اینکه آن ها را ترغیب کند تا با وی همکاری کنند می گفت:

ما باید همیشه در خود روحیه ی سخت کوشی حاضر در سیلیکون ولی را داشته باشیم. ما در واقع باید ابتدا آن را فرا بگیریم. اگر قرار ما بر این باشد که ساعت 8 صبح به سر کار برویم و بعد هم ساعت 5 بعد از ظهر به خانه بر گردیم، هرگز یک شرکت فناوری موفق در دنیا نخواهیم بود.

AliBaba در سال 2014 سهام خود را در بازار بورس عرضه نمود و جک ما ثروت هنگفتی از این راه به دست آورد. او با این ثروت تبدیل به سی و ششمین فرد ثروتمند جهان شد. جک ما هم اکنون سهام دار اصلی علی بابا و رئیس هیات مدیره است و مدیر عاملی را به دنیل ژانگ واگذار نموده است.

منبع: CNN

موسسه کسب و کار آیا دوره دیجیتال مارکتینگ برگزار می کند.