شادترین مردم جهان هم مشکل مالی دارند؟

شادترین مردم جهان به تازگی با مشکلات مالی بسیاری مواجه شده اند و این موضوع تعجب همگان را بر انگیخته است. مردم کشور فنلاند که به عنوان شادترین مردم جهان نیز شناخته می شوند به تازگی با مشکلات فراوانی در مدیریت منابع مالی خود مواجه شده اند و دولت این کشور تصمیم گرفته تا برای حل این مشکلات، کتابی تحت عنوان راهنمای امور مالی برای شهروندان تهیه و در اختیار آن ها قرار دهد. در ادامه مطلب ” شادترین مردم جهان هم مشکل مالی دارند؟ “ با مدرسه ” کسب و کار آیا “ همراه باشید.

با توجه به آمارهای منتشر شده، 7 درصد از جمعیت 5.5 میلیون نفری فنلاند به تازگی با مشکلات مالی مواجه گردیده و توانایی پرداخت منظم هزینه های زندگی و صورتحساب های خود را ندارند و به همین دلیل به شدت به گرفتن وام های بانکی روی آورده اند. طی ده سال گذشته تعداد افرادی که وام می گیرند رشد باور نکردنی 30 درصدی داشته که یک رکورد تاریخی برای این کشور محسوب می گردد. بدهی خانوار های فنلاندی نیر در همین مدت رشدی 2 برابری را تجربه نموده که خبر بسیار بدی برای دولت فنلاند است زیرا عملکرد این دولت باعث این اتفاقات گردیده است.

بانک مرکزی فنلاند معتقد است که مردم فنلاند مردم تحصیل کرده ای هستند اما از دانش مالی بالایی برخوردار نیستند. کارشناسان اقتصادی نیز با این نظر موافق بوده و بر این موضوع اذعان نموده اند که گسترش خدمات کارت های اعتباری و بانکداری مجازی باعث گردیده است تا شهروندان فنلاندی در هزینه کرد خود دچار بیخیالی گردیده و دچار مشکلات کنونی بشوند.

بانک مرکزی فنلاند همچنین اعلام نموده که اگر بدهی های مردم به همین شکل پیش برود آن ها با مشکلات کمبود اعتبار مواجه شده و نه تنها بانک ها دیگر به آن ها وام نمی دهند، بلکه برای جلب اعتماد کارفرمایان نیز دچار مشکل می گردند. موضوعی که اگر اتفاق بیفتد تبعات سنگین تری برای شادترین مردم جهان یعنی فنلاندی ها در پی خواهد داشت.