معرفی شخصیت

زندگی نامه مانی خوشبین

مانی خوشبین یک کارآفرین ایرانی، سرمایه گذار املاک و مستغلات و مدیر عامل کمپانی خوشبین است که هم اکنون ساکن ایالات متحده آمریکاست. او در طول 20 سال گذشته موفقیت های بسیاری کسب نموده و به یکی از ثروتمند ترین افراد ایرانی خارج از کشور تبدیل گردیده است. همسر او نیز لیلا میلانی که یک طراح مد، مدل و بازیگر سینما است، در آمریکا شهرت بسیار زیادی دارد. در ادامه مطلب زندگی نامه مانی خوشبین با ما همراه باشید.

زندگی نامه مانی خوشبین

سرگذشت مانی خوشبین در مهاجرت به آمریکا

در سال 1362 مانی خوشبین در شروع جنگ ایران و عراق، تنها وقتی 14 سال سن داشت با خانواده خود به خواست پدر به دلیل اینکه برادران خود را در جنگ از دست داده و نمیخواهد کسی دیگه از دست برود، برای حفاظت از خانواده به آمریکا مهاجرت کردند. این مهاجرت قرار بود با خیر و خوشی تمام شود اما به کابوس وحشتناکی تبدیل شد تا سرنوشت مانی تغییر پیدا کند.

داستان زندگی مانی خوشبین پر از فراز و نشیب است. چرا که در پی خیانت دوست پدر مانی که قرار بود شرایط مهاجرت را برای آنها آسان و مسکن و سر پناهی تامین کند، عملا خانواده مانی مجبور شد پشت یک ون زندگی کنند. این اتفاق برای مانی به جای تبدیل شدن به یک ترس و اضطراب به یک وظیفه تبدیل شد.

 

زندگینامه مانی خوشبین

او با مسئولیت پذیری که در بچگی در ذات خود داشت وظیفه خوشبخت کردن خود و خانواده خود را به عهده گرفت و قول داد تا خوشبختی را برای آنها تامین کند. ضعف در زبان انگلیسی، عدم اطلاعات کافی از شرایط موجود آمریکا، دوستان و مدرسه همگی باعث شد احساس مسئولیت پذیر بودن مانی در سن 14 سالگی او را به سمت فروش سوق دهد.

مانی خوشبین زمانی که والدینش به آمریکا مهاجرت نمودند، 14 سال داشت. او شروع به تحصیل در دبیرستان نمود، به قول خود خوشبین او به دلیل اینکه انگلیسی را دست و پا شکسته بلد بود نمی توانست آنطور که میخواست با دیگران ارتباط بهتری برقرار کند.

او گفته بود به مرور با مطالعه و استفاده از حس مثبت اندیشی در خود توانست در کنار مشکلات فراوانی که داشت وارد حوزه تجارت و فروش شود. لذا در کنار تحصیل در روزهای پایانی هفته به فروش کالاهای دست دوم می پرداخت. زمانی که 16 ساله شد، اولین شغل واقعی خود را شهر سانتا آنا آغاز نمود و در فروشگاه KMART مشغول به فعالیت شد. او در آن زمان برای کار، دستمزدی سه دلار و 15 سنتی دریافت می نمود. شغل اولیه او کارگر خدمات در محوطه پارکینگ یکی از فروشگاه های KMART بود.

 

ورود به عرصه فروش و بازاریابی

مانی در این شغل فعالیت خوبی نمود در مدت یک سال رئیس شورا او را ۴ بار به عنوان کارمند نمونه به دیگران معرفی نمود و همین امر سبب شد خود را به مدیران مجموعه ثابت کند. به همین دلیل یک سال بعد به سمت معاونت مدیر در قسمت کالاهای ورزشی فروشگاه رسید.

اما مانی عشق پول زیاد داشت و دنبال راهی بود تا ثروت زیادی را کسب کند.  همیشه به دنبال شغل های بهتر بود. در این حین با یک شرکت بازاریابی آشنا شد که کارش بازاریابی خانه به خانه برای کیسه های مخلوط آجیل و شکلات بود. مانی وارد این شغل شد و توانست در 2 ماه پر درآمدترین فروشنده شرکت شود. او گفته بود مدام در زندگی خود با تفکر مثبت که “من می توانم به ثروت و پول برسم ” به خود برای کار سخت انگیزه می داد.

 

یک روز که برای خرید به یک مرکز عمده فروشی رفته بود، متوجه قیمت آجیل ها شد و فهمید که کارفرمایش چه سودی می برد و چقدر دستمزد کمی به او می دهد. به همین دلیل تصمیم گرفت تا در سن 18 سالگی کسب و کار خودش را به راه بیندازد.

او یک دفتر در منطقه ی معمولی شهر اجاره نمود و تصمیم گرفت تا بسته های کوچک شکلات و آجیل تهیه و به فروش برساند. او در مرحله ی بعدی تعداد زیادی کیسه از جنس پلی استر تهیه نمود و شروع به بسته بندی کرد. برای لیبل محصولات هم از کامپیوتر پدرش استفاده نمود. بدین ترتیب او واقعا وارد بیزینس شده بود.

 

مانی شروع به فروش این محصولات به فروشگاه های مختلف نمود تا زمانی که ناگهان یک هشدار از سوی سازمان بهداشت و سلامت دریافت نمود که از بسته بندی او ایراد گرفته بودند و آن ها را فاقد استاندارد دانسته بودند. حال او باید بسته بندی ها را تغییر می داد و تجهیزات بسته بندی می خرید.

او تجهیزات بسته بندی را با هر زحمتی بود خرید و سعی کرد تا رضایت سازمان بهداشت را جلب نماید. اما نتوانست از پس سایر هزینه ها بر بیاید و کسب و کارش را تعطیل نمود. اما ناامید نشد این بار تصمیم گرفت به دلیل مشکلات قانونی این شغل را کنار گذاشته و دنبال شغل درآمد زای دیگری باشد.

روزها به دنبال کار می گشت که از قضا یکی از مدیران شعب فروشگاه هایی که به آن ها آجیل و شکلات می فروخت، با او تماس گرفت و او را به عنوان معاون برای مدیریت فروش استخدام نمود.

با خلاقیت و پشتکاری که در شغل جدید داشت توانست شایستگی خود را برای مدیر فروشگاه اثبات کند. مانی خوشبین ذاتا یک فروشنده حرفه ای بود. او تمام اصول و تکنیکهای فروش حرفه ای را در کارش پیاده می کرد و دائم در حال یادگیری بود.

ویدیوی کارگاه 5ساعته سرعت در فروشندگی را با 100% تخفیف از دست ندهید.

شور کارآفرینی در مانی

در بیوگرافی مانی خوشبین آمده است که او در خود شور کارآفرینی داشت و این شور به او یادآوری می کرد که او برای این مشاغل کوچک ساخته نشده و اینها یک شغل مقطعی هستند.

در سال 1991 او به واسطه ی دوست پدرش تصمیم گرفت تا یک پمپ بنزین سیار بخرد. به او گفته شد که می تواند وام گرفته و یکی از آن ها را 10 درصد زیر قیمت بازار خریداری کند. او این کار را انجام داد، اما شرکت وام دهنده کلاهبردار از آب در آمد و کل پس انداز مانی از بین رفت.

بعد از مدت ها جستجوی کار در سال 1992 مانی خوش بین در شرکت مرهونات مشغول به کار شد. او در بخش صدور وام به عنوان یک کارمند فعالیت داشت. در این شرکت 6 ماه کار کرد و سپس شرکت مرهوناتی خود را تاسیس نمود. او کار خود را با سرمایه گذاری در املاک مصادره شده و توقیف شده آغاز نمود.

او در طول فعالیت خود بارها به دلیل خاورمیانه ای بودن مورد انتقاد و هجمه قرار گرفت اما نه تنها ناامید نشد و این موارد او را متوقف نکرد بلکه او را مصمم تر میکرد تا به موفقیت برسد. او امروز صاحب چندین شرکت در زمینه های سرمایه گذاری و املاک و مستغلات است.

او با این که هم اکنون صاحب شرکت خوشبین است که در زمینه املاک فعالیت می کند، شخصا در جریان همه امور از جمله خرید و فروش ها و بازسازی‌ها قرار دارد. کمپانی او صاحب بیش از ششصد و هفتاد هکتار ملک در شش ایالت آمریکا می باشد. او همچنین در تجارت‌های دیگری نیز فعالیت دارد اما هسته اصلی فروش حرفه ای مانی خوشبین فعالیت‌ در املاک و مستغلات است.

شخصیت مانی خوشبین

مانی شخصیت جالبی دارد و علاقمند است تا خود را به چالش کشیده و از پس کارهای سخت بر بیاید. او هم اکنون در نیوپورت کست در کنار همسرش لیلا میلانی که یک مدل و بازیگر آمریکایی است به همراه فرزندانشان زندگی می‌کند. او همیشه و در همه مصاحبه هایش اذعان می‌کند که یکی از خوشبخت‌ترین انسان های جهان است.

آنجلینا جولی بازیگر مورد علاقه مانی خوشبین است. در کنار آن الویس پریسلی خواننده معروف آمریکایی جز علاقه مندی های هنری وی می باشد. برای سفر همیشه فرانسه را ترجیح می‌دهد و سیگار برگ فانتزی وی است و جالب است در این سفرها پیراهن مشکلی به تن می‌کند.

مانی خوشبین، عشق ماشین 

مانی خوشبین شهرت زیادی از طریق شبکه های اجتماعی با اشتراک گذاری عکس ماشین های لوکس و گرانقیمت و خانه های اشرافی خود به دست آورده است.

علاقه شدید مانی خوشبین به ماشین های لوکس و گرانقیمت از دوران بچگی در او وجود داشت و آرزو داشت زمانی اگر به ثروت رسید ماشین های معروف و برند را به عنوان کلکسیون خریده و نگهدارد. ناگفته نیست که شرکت‌های خودروسازی با طراحی های منحصر به فرد به صورت اختصاصی برای مانی خوشبین اقدام به طراحی مدل‌های سفارشی می‌کنند، شاید همین دلیل باعث محبویت وی در بین جامعه آمریکا شده است.

مدل کلکسیون های ماشین های مانی شامل پورشه GT3 RS، چند مدل مختلف از رولز رویس، مک لارن McLaren مدل P1، چند مدل بوگاتی ویرون و شیرون، سالین Saleen مدل F7 ، مرسدس بنز SLR مدل 722 S و دهها سوپر اسپورت دیگر اشاره کرد که در کلکسیون خود نگهداری می‌کند.

پاگانی هوایرا هرمس
پاگانی هوایرا هرمس

جدیدا مانی خوشبین یک خودروی سفارشی جدید به نام پاگانی هوایرا هرمس سفارش داده است تا به کلیکسیون 30 میلیون دلاری خود اضافه کند! این خودرو یک خودروی تماما سفارشی و اختصاصی است که نمونه آن تولید نشده است.  در طراحی بدنه و رنگبندی این خودرو مانی خوشبین از خلاقیت و آرزوهای خود استفاده کرده و دقیقا خودرویی را تولید کردند که از هر لحاظ آنچیزی است که دلخواه مانی خوشبین است.

یکی از خبرنگاران از مانی خوشبین در مورد اینکه چرا از مدل های فراری یا لامبورگینی در کلکسیون خود استفاده نمی کند، گفت : قبلا خودرویی از مدل 360 اسپایدر و یک مدل فراری F40 را از این شرکت سفارش دادم، ولی نتیجه تحویل آن چیزی نبود که من می خواستم. لذا با این شرکت دچار درگیری شدم. وی معتقد است لامبورگینی یا فراری هنوز آن قدر انحصاری نیستند که بتوانند تمام نیاز مشتری را برآورده کنند.

Ultimate-ویژن-گرن‌توریسمو
Ultimate-ویژن-گرن‌توریسمو

در تمام مدل های ماشین مانی خوشبین تنها یک ماکت از آخرین ابرخودروی مک لارن به نام Ultimate از سری مدل های گرن تریسمو با بدنه فیبر کربنی وجود دارد. که از این مدل تنها 30 عدد در دنیا ساخته شده است که شامل جعبه های اختصاصی می باشد که فقط صاحبان این ماکت ها که جز پروژه های سری محسوب می شود دارند. این جعبه ها تنها توسط چهار شرکت خودروسازی به نام های اسپیدتیل، مرسدس-آام‌گ Project One، مک‌لارن سنا ارایه می شود.

کتاب های مانی خوشبین

کتاب هایی که مانی خوشبین در طول چند سال فعالیت حرفه ای خود نوشته است شامل کتاب راهکارهای سرمایه گذاری موفق و کتاب راهنمای خلاف گرا است . این دو کتاب جز کتاب های پر فروش در آمریکا محسوب می شود.

3 اصل مهم موفقیت در زندگی مانی خوشبین :

1 – مثل اسفنج باش!

مانی معتقد است که دوستان و اطرافیان خود را با آدم‌های موفق باش تا بتوانید مثل اسفنج تجربه و خرد آنها را به خود جذب کرده و در پیشرفت کار خود استفاده کنید. این شعار در موفقیت مانی خوشبین تاثیر زیادی داشت.

2- داشتن زندگی پر تجربه و متعادل

اگر دنبال موفقیت هستید باید بدانید چگونه بین کار، خود، تفریحات و خانواده یک تعادل برقرار کنید. این تعادل شامل تمام جنبه‌های زندگی هم می‌شود که باعث‌ می‌شود استرس و فشار شما کم شده و بهتر به زندگی برسید. هر چقدر نسبت به کار فشار زیادی وارد کنید به همان مقدار از جنبه‌های دیگر زندگی دور خواهید شد.

3- با خانواده باش

مانی خوشبین برنامه آخر هفته‌ای برای کنار خانواده دارد. او متعقد است خانواده بالاتر از شغل و کار اوست. خانواده خوب و شاد باعث افزایش روحیه و فراهم شدن زمینه سریع پیشرفت در کار می‌شود. لذا آخر هفته‌های خود را با خانواده می گذارند و کار را دخیل نمی‌کند.

بیشتر وقت مانی خوشبین با دو فرزند خود پریسیلا (Priscilla) که متولد 1391 است و پسر کوچیکش انزو پاشا (Enzo Pasha) متولد 1394 می گذراند و اهمیت زیادی به بچه های خود می دهد.

اگر خیلی کنجکاو هستید تا بیشتر با زندگی مانی خوشبین آشنا شوید و بیشتر بدانید مانی خوشبین کیست ؟ می توانید از پیج مانی خوشبین در اینستاگرام که پیج اصلی مانی خوشبین است دیدن کنید تا بیشتر با خصوصیات زندگی وی آشنا شوید.

ثروت مانی خوشبین

دارایی مانی خوشبین نزدیک به 80 میلیون دلار تخمین زده شده است. او بیشتر درآمد خود را از طریق شرکت و پروژه های مرتبط با کارآفرینی به دست می آورد. مقدار زیادی از درآمد وی از طریق اشتراک ویدیو در یوتوب به دست می آید. خانه مانی خوشبین واقع در 12 Fairway Point در نیوپورت کاست، کالیفرنیا با مساحت یک هکتار واقع شده است. لیلا میلانی در حوزه لوازم زیبایی مو و مکمل های آن با شراکت لیلی قالیچی با نام Ulta Beauty فعالیت دارد.

مانی خوشبین چگونه از طریق بازار مسکن و مستغلات به ثروت عجیب رسید؟

مانی خوشبین با پی بردن به قدرت شبکه های اجتماعی و فعالیت در زمینه کسب و کار اینترنتی توانست اولین سرمایه گذاری خود در حوزه مسکن را انجام دهد. او یک خانه واقع در گاردنا شهر کالیفرنیا را خریداری کرد و شروع به بازسازی آن کرد. بعد از دو سال با توجه به افزایش ارزش ملک و تغییراتی که در بازسازی ملک به وجود آورد توانست 100 هزار دلار سود به دست آورد.

او این سود را صرف خرید سه خانه دیگر کرد و همین رویه را انجام دادند. او وارد حوزه خرید و فروش خانه های آپارتمانی شد و با خرید و فروش آنها از طریق سود فروش توانست رونق خوبی برای کسب و کار خود فراهم کند و هر درآمد را صرف خرید خانه دیگر کرد. 

با مطالعه و آموزش فروش و بازاریابی مانی خوشبین توانست فعالیت خود را در قالب یک استارت آپ با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در سریعترین زمان به رونق خوبی در کسب و کار خود برسد. طبق گفته دوستان درآمد سالیانه او 450 میلیون دلار از طریق خرید و فروش ملک بود.

8 مرحله میلیاردر شدن مانی خوشبین

مانی خوشبین از یک مهاجر ایرانی به تاجری با ثروت 1 میلیارد دلار تبدیل شد.

  1. در سال 1984 او به همراه خانواده اش از ایران خارج شد و داخل ماشینش در آمریکا می خوابید.
  2. در سال 1989 اولین کسب و کارش را با فروش آجیل درب خانه های محله شروع کرد
  3. در سال 1996 اولین خانه‌اش متعلق به بانک reo راخرید
  4. در سال 1999 یک مرکز خرید در ویتیر خریداری کرد
  5. در سال 2000 مرکز خرده فروشی محله reo را در سانتا آنا خرید
  6. در سال 2001ملک سانتا آنا را فروخت و اولین خانه 1 میلیون دلاری خود را ساخت
  7. فقط در 6 سال ، پورتفولیوی خود را از 1 میلیون دلار به 100 میلیون دلار افزایش داد
  8. در سال 2020 در معاملات املاک و مستغلات ثروتش از یک میلیارد دلار گذشت

 

Born: January 14, 1971 ,Iran (سن مانی خوشبین)

Spouse: Leyla Milani (m. 2011)
Children: Priscilla Khoshbin, Enzo Pasha
 
 

درباره همسر مانی خوشبین لیلا میلانی

لیلا میلانی در 2 آوریل سال ۱۹۸۲ از پدر و مادر ایرانی متولد شد و در حال حاضر هم در کالیفرنیا زندگی می کند. یکی از مشهورترین و زیباترین بانوان ایرانی است که در حوزه مد و لوازم آرایش و به عنوان میکاپ آرتیست فعالیت دارد. همچنین بخشی از کار او بلاگری است که در صفحات خود طرفداران زیادی دارد. گفته می شود محصولات آرایشی و بهداشتی برند او دارای کیفیت عالی بوده و سلبریتی های مشهور مانند جنیفر لوپز از مشتریان پر و پا قرص محصولاتش می باشند.

لیلا عاشق مد و عکاسی بود. در همان دوران کودکی علاقه داشت تیپ گرفته و از او عکاسی شود. شاید به این دلیل وارد رشته طراحی مد شد و در این رشته تا انتها پیش رفت. بعد از فارغ التحصیلی در بوتیک و فروشگاه های زیادی به عنوان مدل کسب درآمد می کرد. مدتی وارد مسابقات کشتی کج WWE  شد و توانست شهرت خوبی کسب کند.

او بعداً در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی WWE Raw Fan Nation شبکه USA ظاهر شد که مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی WWE Raw است که شامل افرادی از دلال سهام گرفته تا اسنوپ داگ می‌شود. میلانی مجری سابق نمایش کشتی تمام زنان جیمی هارت، Wrestlicious TakeDown است.

تا اینکه به درخواست یکی از افراد فعال در شبکه تلویزیونی به او اجازه دادن به دلیل زیبایی و فن بیان خوب در برنامه تلویزیونی مجری شود. میلانی چندین بار در برنامه طنز محافظه‌کار فاکس نیوز، The Half Hour News Hour ظاهر شده است، و در Redeye به عنوان یک سلبریتی به دنبال خیریه‌ای برای حمایت است.

او مجری مسابقات گلف سلبریتی FOX Sport Net و همچنین نمایش موتوراسپرت Fuel TV، M80 بود. میلانی در سریال کمان نوح کانال LOGO ظاهر شد. او همچنین در MTV’s True Life: I’m A TV Star, and My Fair Brady حضور داشته است.

لیلا به دلیل استایل و زیبایی که داشت در ویدیو شو بسیاری از خوانندگان حضور پیدا کرد و کم کم شهرت خود را به دست آورد. او بعدا یک شرکت تولید موی مصنوعی در حوزه تولید پوستیژه و کلاه گیس با نام Leyla Milani Hair افتتاح کرد و مشغول فعالیت حرفه ای شد.
 
لیلا میلانی به پیشنهاد خیلی از مجلات پورن دست رد زده و اعتقاد داشت که به دلیل علاقه به فرهنگ اصیل ایرانی برای برخی از مسائل احترام قائل است. او معتقد بود که برای رسیدن به موفقیت فقط اینکه لخت شده و جلوی دوربین خودنمایی کند نبوده و روش های عالی و ایده آل مختلفی برای پولدار شدن وجود دارد.
 
او درخواست شرکت در مسابقه Deal or No Deal‌ را داد و به عنوان دختر شایسته در مسابقه باشماره 13 به لقب لاکی لیلا رسید و موفقیت های زیادی کسب کرد.
لیلا عاشق برندهای معتبر طلاسازی بوده و عمده زیور آلات او از برندهای مشهور بوده است.

 

عروسی لیلا میلانی و مانی خوشبین

لیلا با مانی خوشبین در سال 2009 آشنا شدند. بعد از چند قرار و ملاقات، سرانجام دو سال بعد یک عروسی باشکوه گرفته و با یکدیگر ازدواج کردند. نکته جالب آنکه نه مانی خوشبین و نه خود لیلا هیچ کدام اهل خوشگذرانی و گشتن در کافه ها و پارتی نبوده و عمده فعالیت خود را بعد از ازدواج با مطالعه و تماشای برنامه های مختلف گذرانده اند.

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. واقعا مطالبی که توی این مطلب گفته شده دور از واقعیت است. چطور ممکن است شخصی در مدت کوتاهی چنین ثروتی جمع کند؟! مگر اینکه به یک جایی خوبی وصل شوی و موارد خلاف انجام دهیم تا بتونی موفق شوید. عمرا این مطالی که دور از ذهن است را باور کنم.

    1. چون شما نمي خایین که ذهنتون رو به واقعیت نشون بدید واقعا متاسفم. ایشون خیلی هم از راه درست ولی پر زحمت پول دراورده

      1. شما از کجا یقین دارید این آقا از راه درست پول در آورده؟ آیا در معاملات این بودید؟ آیا از خانواده و کاری که خانواداین آقا کرده خبر دارید؟
        اینکه من گفتم به این دلیل است در شرکتی بنده مشغول کارم ما با این همه نیروی فروش و معاملاتی که در سطح بالا و سرمایه گذاری در حوزه ارزی انجام داده چنین ثروتی را نتونسته جمع کنه بعد تو چند سال کوتاه این آقا به ثروت بالایی رسیده باشه! جای سوال داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا