مقالات مهارت های فردی

تیپ شخصیتی ISFJ

تیپ شخصیتی ISFJ به مسئولیت پذیری معروف هستند. پس اگر دنبال کسب هستید که به وظایف خود بهتر عمل می کند . دوست دارد کارها با نظم و دقت انجام شود و زیاد حاشیه نداشته و به شما مقید و پایبند باشند بهترین گزینه هستند.

تیپ شخصیتی ISFJ چه خصوصیاتی دارد؟

تیپ شخصیتی ISFJ مسئولیت پذیری بالایی دارد و بسیار وفادار است. تیپ شخصیتی ISFJ تمرکز و توجه زیادی به جزئیات دارد و با دقت بالایی کارها را انجام می‌دهد. از نظر شخصیت شناسی نگرش واقع بینانه نسبت به کارها دارد و دوست دارد هر فکری را، به شکل عملی به کار ببندد. تیپ شخصیتی ISFJ به سازمان خود بسیار احترام می‌گذارد.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ درونگرا، قابل اعتماد و محتاط هستند. تیپ شخصیتی ISFJ می خواهد برای دیگران مثمر ثمر باشد و همواره سعی دارد تا به دیگران کمک کنند. ISFJ ها بسیار متعهد و با ثبات هستند.  واقع گرا و واقع بینی هستند که دوستان آن ها آرام و بی ادعا هستند.  افرادی هستند که کاملا قابل پیش بینی هستند و مقررات و کارهایی که از آن ها خواسته شده را بدون اندک کم و کاستی، انجام می دهند.

افراد دارای تیپ شخصیت شناسی ISFJ افرادی هستند که نکته سنج و ریز بین هستند که به کوچکترین تغییرات توجه می کنند و نمی توانند آن ها را نادیده گرفته و یا به سادگی از آنها گذر کنند. تمایل دارد تا همه چیز واضح و شفاف باشد و به راحتی بتوانند تصمیم گیری نماید.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ منظم و دقیق و بسیار پر تلاش هستند. افرادی عملگرا هستند و پیش از حرف زدن، تمایل به عمل کردن دارند. از قضاوت دیگران می ترسند و برایشان مهم است که بدانند دیگران چگونه آن ها را قضاوت می کنند. به دلیل اینکه افراد درونگرایی هستند، احساسات خود را بروز نمی دهند.

 

در نتیجه ی تست شخصیت شناسی MBTI باید به درصد های گزارش شده دقت داشت؛

درصد قضاوتی بودن در برابر دریافت گرا، درصد درونگرایی در برابر برونگرایی ، درصد حسی بودن در برابر شهودی بودن و درصد منطقی بودن در برابر احساسی بودن. هر میزان که این اختلاف بیشتر باشد، می توان گفت که نتیجه‌ی این آزمون به شخصیت فرد نزدیک تر است. اما هر چه درصد ها به هم نزدیک تر باشند، در می یابیم که در برخی موارد با شخصیت آن فرد، به طور کامل منطبق نیست. این امر دلیل بر ضعیف بودن  نیست؛ بلکه بیانگر نزدیک بودن ترجیحات فرد می باشد.

تیپ شخصیت شناسی ISFJ به جزئیات بسیار اهمیت  می دهند و کارهایی که بر عهده او سپرده شده است را به بهترین و کامل ترین شکل ممکن انجام می دهند. بواسطه ی اینکه درونگرا و محتاط هستند، هرگز نمی توانند افرادی رک باشند. به هیچ عنوان اهل فرمان و دستور دادن نیستند و کارهایی که بر عهده ی آنهاست، با جزئیات و تمام و کمال انجام می شود. به سازمان خود وابستگی زیادی دارند. تمام کارها را به تنهایی انجام می دهند و نیاز به مدیر یا کسی که بالای سر آن ها قرار بگیرند، ندارند. آنها به سلسله مراتب سازمانی اهمیت می دهند و لایه های سازمانی را رعایت می کنند.

نقاط قوت تیپ شخصیت شناسی ISFJ در محیط کار

افرادی بسیار مسئولیت پذیر هستند و به دقت جزئیات را مورد بررسی قرار می دهند و کار ها را با دقت بالایی انجام می دهند. برای مجموعه ای که در آن کار می کنند بسیار احترام و ارزش قائل است.

نقاط ضعف ISFJ در محیط کار

این افراد از تغییر استقبال نمی کنند! افراد آینده نگری نیستند و در کار خود منعطف نیستند و همچنین افراد انتقاد پذیری نیستند.

نحوه برخورد با ISFJ در محیط کار

محیط کار این تیپ شخصیتی باید کاملا روتین و عاری از خلاقیت باشد.  باید در کار خود مثمر ثمر باید و تمایل دارد تا این حس رضایت را به مدیر و یا همکار خود نیز القا کند. تمایل ندارد تا مسئول مستقیم بالا سری داشته باشد و کارش را به دیگران توضیح دهد.

 

بنر شخصیت شناسی mbti

پرسش و پاسخ :

  • به صورت خلاصه و کوتاه افراد دارای شخصیت ISFJ چه خصوصیاتی دارند؟

ISFJ مخفف درونگرا، حس کردن، احساس کردن، قضاوت کردن است. به این تیپ شخصیتی لقب «محافظ» یا «مدافع» داده شده است و دلیل خوبی هم دارد.  افرادی که شخصیت ISFJ دارند به خونگرمی، مسئولیت پذیری و محتاط شناخته می شوند. تیپ شخصیتی ENTP برعکس است.

  • ISFJ باید با چه کسی ازدواج کند؟

افرادی که دارای تیپ های شخصیتی ESFJ، ISFP یا ISTJ هستند، بهترین تطابق شخصیتی برای ازدواج با ISFJ در نظر گرفته می شوند. دلیل این ادعا در عملکردهای تکمیل کننده (حسگر درونگرا در مقابل حس برونگرا) دیده می شود، زیرا آنها می توانند به هر دو طرف کمک کنند و نقیصه های همدیگر را بهبود ببخشند.

  • تیپ ISFJ  چند درصد از جامعه را شامل می شود؟

ISFJ بیشترین نوع در جمعیت ایالات متحده و رایج ترین نوع در بین زنان است. ISFJ ها: 14٪ از جمعیت عمومی را تشکیل می دهند.

  • نقاط ضعف افراد ISFJ چیست؟
  1. بیش از حد دوستانه است.
  2. به سختی قابل تغییر هستند.
  3. نیازهای خود را نادیده می گیرند و  به دیگران اهمیت می دهند.
  4. قادر نیستند احساسات و عواطف خود با دیگران در میان بگذارند.
  5. خجالتی و کم رو هستند.
  6. از انتقاد خوششان نمی آید و حالت دفاع می گیرند.
  • آیا شخصیت ISFJ برای شغل مدیریتی مناسب هستند؟

ISFJ ها رهبرانی بسیار متعهد، وظیفه شناس و فداکار هستند. آنها می دانند چگونه سازماندهی شده بمانند، چالش ها را کنترل کنند و از تیم خود مراقبت کنند. آنها نه تنها مراقب خواهند بود تا مطمئن شوند که کارها به خوبی انجام می شود، بلکه اطمینان حاصل می‌کنند که هماهنگی در گروه حفظ می شود. آنها رهبرانی سخاوتمند، متفکر و جزئیات گرا هستند.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا