تکنولوژی یا جاسوس نامحسوس

به تازگی پلیس آمریکا به شهروندان این کشور و همین طور بقیه شهروندان جهان هشدار داده است که در استفاده از گجت های هوشمند از جمله تلویزیون های هوشمند نهایت دقت را داشته و هشیار باشند. در این اطلاعیه آمده است که تلویزیون های هوشمندی که معمولا در اتاق نشیمن نیز نصب می شوند، به دلیل اینکه اتصال به اینترنت دارند، می توانند برای هک کردن کامپیوتر های خانگی و جاسوسی از ساکنان به کار گرفته شوند.

اف بی آی در اطلاعیه ی خود اعلام نمود که این وسایل عمدتا به دوربین و میکروفن هم هستند که در مقابل رایانه ها و تلفن های همراه، امنیت بالایی ندارند. با استفاده از این تلویزیون ها، هکر ها قادر هستند که وارد شبکه اینترنت خانگی شده و اینترنت اصلی را هک کنند و بدین ترتیب به کامپیوتر ها و تلفن های همراه دسترسی پیدا کنند.

به تازگی پلیس آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده است که در استفاده از تلویزیون های هوشمند نهایت دقت را داشته و هشیار باشند. تکنولوژی یا جاسوس نامحسوس

تلویزیون های هوشمند، اطلاعات بسیاری را جمع آوری می کنند تا آن ها را فروحته و در اختیار صنعت تبلیغات قرار دهند. در اطلاعیه پلیس فدرال آمریکا آمده است که: علاوه بر اینکه امکان دارد شرکت های طراح و سازنده این دشتگاه ها صدای شما را بشنوند و ببینند، ممکن است این تلویزیون ها دروازه ورود مجرمان سایبری به خانه هایتان باشند. در حالت خوش بینانه مجرمان می توانند کانال تلویزیون را عوض نموده و صدا را کم و زیاد بکنند. اما در حالت بدبینانه می توانند دوربین تلویزیون اتاق خواب شما را روشن نموده و دزدکی به شما زل بزنند.

اف بی آی همچنین اعلام نموده است که شما باید از امکانات دستگاه خود آگاه باشید تا در صورت لزوم بتوانید آن را سریعا از کار بیندازید. همچنین به کاربران توصیه شده که حتی المقدور برای تلویزیون خود گذر واژه تعریف نموده و گذر واژه قبلی را پاک کنید تا هکر ها نتوانند به تلویزیون شما نفوذ کنند.