اینترنت ماهواره ای برای 8 میلیارد نفر

اینترنت پر سرعت و ماهواره ای شرکت استارلینک متعلق به ایلان ماسک که در نوع خود، انقلابی در صنعت اینترنت خواهد بود، احتمالا با ارسال 12 هزار ماهواره به جو زمین، تا سال آینده به دست علاقمندان خواهد رسید.  در ادامه خبر ” اینترنت ماهواره ای برای 8 میلیارد نفر “ با ما همراه باشید.

علی رقم اینکه شبکه اینترنت سالهاست راه اندازی گردیده اما هنوز میلیاردها انسان بر روی کره زمین به آن دسترسی ندارند. به طور مثال در همه کشورهای جهان افرادی هستند که در مناطق دور افتاده و صعب العبور ساکن هستند و امکان رسیدن شبکه کابلی به آن نقاط، بسیار هزینه بر و یا تقریبا غیر ممکن است. یکی از راه حل ها برای حل مشکلات این گونه افراد و خانواده ها، اتصال آن ها به شبکه جهانی اینترنت از طریق ماهواره است.

فرضیه ای که سال ها پیش مطرح و به دلیل هزینه سر سام آور و پیچیدگی های آن، تقریبا غیر ممکن به نظر می رسید. اما ایلان ماسک با تکیه بر تجربه کمپانی های بزرگی مثل تسلا، اسپس اکس و بورینگ کمپانی، پا در این عرصه غیر ممکن نهاد و توانست همانند موفقیت هایی که در شرکت های قبلی اش کسب کرد، در این پروژه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. ایلان ماسک با راه اندازی این پروژه بزرگ که استارلینک اسپیس اکس نام دارد، قصد دارد بالغ بر 12 هزار ماهواره به جو زمین ارسال نموده و با ایجاد یک شبکه عظیم، اینترنت را برای اولین بار در دسترس همه ساکنین کره زمین قرار دهد.

سرعت شبکه ی استارلینک حدود یک گیگابیت برآورد شده است که احتمالا پس از برقراری کامل پروژه درآمدی معادل 50 میلیارد دلار را به جیب اسپس اکس واریز می کند. این شرکت قصد دارد تا در صورت موفقیت پروژه استارلینک، درآمد حاصله را صرف مسکونی سازی مریخ نماید.

کارشناسان این حوزه می گویند، استارلینک می تواند مخاطراتی همچون برخورد ماهواره ها با یکدیگر، اخلال در رصد آسمان و  به مخاطره افتادن سلامتی مردم جهان در پی ساطع شدن همیشگی این امواج، هم در پی داشته باشد که حتما می بایست توسط ایلان ماسک و گروهش مورد توجه قرار گیرد.