مقالات بازاریابی و برندینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

همان طور که می دانید راه های ارتباطی زیادی با مشتریان و کاربران وجود دارد که یکی از آنها ایمیل مارکتینگ است. زمانی که ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش بازاریابی معرفی شد توانست به یکی از روشهای تاثیر گذار بازاریابی آنلاین تبدیل شود. ممکن است ایمیل‌های زیادی برای شما ارسال شود که بخشی از آن‌ها به صورت اسپم و بخش دیگر ایمیل‌ها پرمحتوا و مفید هستند و برای افزایش فروش و مشتری مداری ارسال می شوند.

در ادامه به معنی و مفهوم واقعی بازاریابی ایمیلی می‌پردازیم و برای شما توضیح می‌دهیم که چرا کسب و کارها باید از این روش بازاریابی استفاده کنند و چگونه باید روی آن تمرکز کرد؟

 

تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های مستقیم بازاریابی دیجیتال است که در این روش توسط سرویس ارسال ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه یا جدید خود ارائه می‌کنیم. قطعا این ایمیل‌ها اهدافی را دنبال می کنند که به شرح زیر است:

  1. – بالا بردن ارتباط موثر یک کسب و کار با مشتری های جدید و قدیمی آنها؛ برای پیوستگی در فروش حرفه‌ای و ایجاد وفاداری در مشتریان.
  2. – ارسال ایمیل برای جذب و بالا بردن کاربران جدید.
  3. – تبلیغ شرکت های مشترک و برندهای دیگر خود، در کنار ارائه محتویات مفید.
  4. خبرنامه مربوط به فعالیت های کسب و کار خود به مشتریان
  5. ارسال تخفیفات و برنامه های کمپین ها

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

-اولین کمپانی دیجیتال مارکتینگ در سال 1978 راه اندازی شد. وقتی که هنوز شبکه اینترنت وجود نداشت و سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته شبکه فعالیت داشت، که بعدا به اینترنت تبدیل شد.این سازمان در سال 1990 با نام آرپانت تعطیل شد.

-اولین سرویس ارسال و دریافت ایمیل شخصی به نام هات میل در سال 1996 ایجاد شد. هات میل در سال 1997 توسط کمپانی مایکروسافت خریداری شد و این سرویس در حال حاضر به نام “Outlook” فعالیت می‌کند.

-سیستم امنیت اطلاعات در سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرد که تاثیر بسیار مثبتی بر روی کیفیت سیستم های ارسال ایمیل و به خصوص در ایمیل مارکتینگ گذاشت.

-در سال 2003 برای مشاهده کمتر اسپم و بالا بردن کیفیت ایمیل‌های تبلیغاتی، “قانون can spam” معرفی شد

-طبق آمار در سال 2012، مخاطبین حدود 40% از ایمیل های ارسال شده را در تلفن های همراه خود باز کردند.

تفاوت های بین بازاریابی ایمیلی و سنتی

– در ایمیل مارکتینگ مدرن، میزان بازگشت سرمایه به واسطه کمیت های موجود در پلتفرم های ارسال ایمیل‌ها، قابل رویت است

-به خاطر شرایط به وجود آمده در ایمیل مارکتینگ و افزایش کیفیت محتواهای تولیدی،بیشتر از 50% کاربران اینترنت ایمیل‌های خود را چک می‌کنند.

-یکی دیگر از امکانات جدید و کاربردی در شیوه مدرن ایمیل مارکتینگ، امکان شخصی سازی ایمیل‌ها است که بر اثرگذاری ایمیل‌ها تاثیر زیادی گذاشته است و همچنین می‌توانید دقیق تر اطلاعات رفتاری کاربران را به دست آورید.

-قابلیت اتوماتیک کردن ایمیل‌ها باعث شده است که کسب و کارها، برای ارسال ایمیل راحت تر باشند و از طرفی دیگر جواب دادن به همین شیوه هم به شکل غیر مستقیم سبب بالا رفتن فروش کسب و کارها شده است.

 

ایمیل مارکتینگ

دلایل مفید بودن ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار:

  1. – هزینه پایین
  2. – بازگشت سرمایه بسیار چشم‌گیر (در صورت عمل کرد اصولی)
  3. – قابلیت ارسال پیام برای مخاطبان ایده آل شما

نکته مهم: باید در نظر داشته باشید که در بازاریابی ایمیلی ، استفاده از لیست های آماده ایمیل و ارسال اسپم باعث ضربه زدن به برندینگ شما می‌شود. در مورد اهمیت برندینگ در کسب و کار در دوره آموزش مفاهیم و استراتژی های برندینگ به صورت کامل توضیح دادیم.

چرا از لیست های آماده بازاریابی ایمیلی استفاده نکنیم؟

1.از بین رفتن اعتبار خود با دستان خود!

لیست های ایمیلی که خریداری می‌کنید بیشتر آن‌ها خارج از تاریخ و آدرس قدیمی هستند.این ها ممکن است دارای تعداد زیادی از آدرس های قلابی و نرخ بسیار بدی باشند.این لیست‌ها تمایل به ایجاد مقدار زیادی از اسپم دارند. حجم زیاد اسپم ، موجب نارضایتی بسیاری از مخاطبین می‌شود و همچنین تعداد زیادی از این ایمیل‌ها مسدود می‌شوند. همه این عوامل باعث می‌شود به اعتبار آی پی شما ضربه وارد شود و ایمیل های شما به دست مخاطبین نمی‌رسد.

2. ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید

یکی دیگر از مشکلات استفاده از لیست های آماده ایمیل،امکان در معرض گرفتن شرکت خود در لیست سیاه است و راه حل آن تهیه یک آدرس آی پی جدید.

3. اسپمر شناخته شدن برند تجاری شما

زمانی که شما از لیست های خریداری شده استفاده می‌کنید، برند شما به عنوان اسپم شناخته شده و باعث مرگ کسب و کار آنلاینتان می‌شود. بر اساس قانون مرکز اسپم هیچ شرکتی حق فروش مشروع آدرس های ایمیل خود را ندارد و در واقع هر کسی که آدرس ایمیل های خود را بفروشد خیلی ساده یک لباس اسپم را فروخته است.

4.وقت خود را تلف می‌کنید

زمان در کسب و کار هزینه محسوب می‌شود و خرید یک لیست ایمیل می‌تواند وقت و پول شما را تلف کند. خیلی از ایمیل های شما توسط فیلتر اسپم مسدود خواهد شد.

5. قوانین “can spam” در بازاریابی ایمیلی

قوانین “can spam” به بازاریابان اجازه می دهد که به صورت انبوه، این ایمیل‌ها را به افرادی که نمی‌دانید ارسال کنید. با این حال این ایمیل های انبوه هنوز می تواند محدودیت های قانونی داشته باشد به خصوص وقتی که از لیست‌های تجاری استفاده می‍‌کنید. قوانین can spam  به مخاطبین اجازه می‌دهد که ایمیل‌های مشکوک را به عنوان اسپم گزارش دهند و در صورت بالا بودن این گزارش‌ها می‌تواند برای شما منجر به مشکلات قانونی شود.
قبل از استفاده از لیست های آماده ایمیل، این را بدانید که قوانین can spam  جریمه 16000 دلاری را برای متخلفان در نظر گرفته است و علاوه بر این، این نقض قوانین برای شرکت های بین‌الملی می‌تواند یک ریسک بزرگ باشد.

6.گزینه های بهتری نیز وجود دارد

قطعا راه‌های خیلی بهتر و همچنین ارزان تری برای دستیابی به همان هدف وجود دارد و لازم نیست که مبلغ زیادی برای تهیه یک لیست ایمیل پرداخت کنید و نتایج خوبی بگیرید و حتی می‌توانید در وقت خود صرف جویی کنید که یکی از مسائل مهم در صنعت کسب و کار است.

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا