اپل و مایکروسافت در صدر S&P 500

ارزش سهام شرکت های مایکروسافت و اپل در سال 2019 به میزان 55 درصد و 80 درصد افزایش داشته است که بر همین اساس این دو شرکت در صدر فهرست 500 شرکت برتر ایالات متحده یا S&P 500 قرار گرفته اند. در ادامه خبر اپل و مایکروسافت در صدر S&P 500 با ما همراه باشید.

اوایل سال گذشته میلادی بود که تنش تجاری بین آمریکا و چین در گرفت و شرکت های آمریکایی از جمله اپل و سهامدارانش نگران تاثیر مخرب این تنش گردیدند. اما با گذشت زمان و تمهیداتی که دو کشور اندیشیدند، کم کم این موضوع برطرف و سهام اپل رشدی بالاتر از 80 درصد را تجربه نمود که در تاریخ اپل بی سابقه بود و تمام نگرانی ها با این رشد به طور کلی برطرف شد.

مایکروسافت هم مانند اپل سال بسیار پر باری را تجربه نمود و سهامش حدود 50 درصد رشد داشت که آین عدد نیز بسیار عدد بالایی برای سهامداران مایکروسافت به حساب می آمد. این شرکت نیز در فهرست S&P 500 پس از کمپانی اپل در جایگاه دوم قرار گرفت. این شاخص که شامل 500 سهام برتر بازار بورس است، در مجموع 25 درصد رشد داشت که 18 درصد آن را مدیون دو شرکت اپل و مایکروسافت است.

ارزش دو کمپانی غول دنیای تکنولوژی به لطف پیشرفت های خود و بالا رفتن قیمت ارز از مرز یک تریلیون دلار عبور نمود و این دو را به یونیکورن های دنیای تکنولوژی تبدیل نمود.

منبع: 9to5mac.com