یارانه 1280 دلاری هنگ کنگ برای مردم

دولت هنگ کنگ که در ماه های اخیر صحنه درگیری بسیاری از مردم معترض به دولت با پلیس بوده و همین طور تحت تاثیر ویروس کرونا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفته است، به تازگی اعلام نموده که برای جلوگیری از ایجاد رکود اقتصادی و مشکلات ناشی از آن قصد دارد از محل ذخیره ای که در سال های گذشته زمانی که اقتصاد هنگ کنگ رونق داشته پس انداز نموده، یارانه ای 1280 دلاری را ماهیانه و برای مدتی چند ماهه به مردم اختصاص دهد. در ادامه مطلب ” یارانه 1280 دلاری هنگ کنگ برای مردم “ با مدرسه کسب و کار آیا همراه باشید.

وزیر اقتصاد و  دارایی هنگ کنگ، پل چان، اعلام نموده که دولت محلی هنگ کنگ تصمیم گرفته تا برای رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور که در چند ماه اخیر درگیر مشکلات فراوانی بوده است، 120 میلیارد دلار اختصاص دهد. سخنگوی دولت هنگ کنگ همچنین اظهار داشته است که اگر هنگ کنگ نتواند در چند ماه آینده مشکلات مالی خود را حل و فصل کند، با بدترین بحران مالی خود در 10 سال اخیر مواجه می گردد.

دولت هنگ کنگ به دلیل رونق اقتصادی که در سال های گذشته تجربه نموده است توانسته مبلغی معادل 1000 میلیارد دلار آمریکا پس انداز کند که عددی فوق العاده محسوب می گردد. اما با توجه به اینکه آمریکا جنگی اقتصادی با چین آغاز نموده و هنگ کنگ نیز درگیر این جنگ گردیده است، اقتصاد دانان این کشور احساس خطر نموده و تصمیم گرفته اند تا در وضعیت کنونی که بازارهای بورس هنگ کنگ بر اثر ویروس کرونا افت چشمگیری را تجربه نموده اند، مقداری از مبلغ ذخیره شده را به مردم اختصاص دهند تا شوکی بر چرخ اقتصاد این کشور وارد نموده و باعث بازگشت اقتصاد هنگ کنگ به روزهای اوج خود شوند.

وزیر دارایی هنگ کنگ همچنین اعلام نموده است که مالیات بر سود کسب و کارها را کاهش داده و به شرکت هایی که نیاز دارند، وام های با بهره پایین اختصاص می دهد تا بتوانند بخشی از مشکلات مالی شان را حل و فصل کنند.

بنر اخبار مدرسه کسب و کار آیا