کتابخانه

معرفی کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی یکی از برترین کتاب های کلاسیک مدیریتی است که توسط جیم کالینز به رشته تحریر در آمده است. جف بزوس ( موسس آمازون ) این کتاب را در لیست دوازده کتاب پیشنهادی خودش قرار داده داست. کالینز در این کتاب یک محور اصلی در نظر گرفته است و آن هم این است که راضی شدن به وضعیت خوب شما را از رسیدن به وضعیت عالی باز می دارد. او در این کتاب عنوان می کند که شما باید به جای استانداردهای خوب به دنبال استانداردهای عالی باشید. کتاب از خوب به عالی، راضی شدن به وضعیت خوب را به نوعی یک بیماری می داند که جلوی پیشرفت را می گیرد.

معرفی کتاب از خوب به عالی

اگر نگاهی کلی به کتاب بیندازید، شاید فکر کنید که این کتاب برای صاحبان کسب و کارها نوشته شده است اما نویسنده تاکید دارد که این کتاب برای همه نوشته شده است و سعی آن بر این است که تا در همه جنبه های زندگی کار کند تا شما به اتفاقات معمولی در زندگی تان راضی نشوید و همیشه به دنبال عالی باشید. کالینز می گوید که من شرکت ها را صرفا به عنوان نمونه انتخاب کرده ام اما می توان در هر حوزه ی دیگری هم این آموزه ها را به کار گرفت.

انضباط اصل هم تعهد

کلید واژه مهم جیم کالینز در کتاب از خوب به عالی انضباط است. این نظم به معنی سر ساعت آمدن و رفتن و امثال این نیست بلکه انضباط در اینجا به معنی مسئولیت پذیری و نظم درونی است. او انضباط را به سه حوزه می برد و آن را باز می کند. سه حوزه عبارتند از: ” رفتار، افراد و افکار “. کالینز معتقد است که جایگاه انضباط فردی از فرآیند های سازمانی بالاتر است. بسیاری از بزرگان حوزه مدیریت و موفقیت کتاب از خوب به عالی را به عنوان یکی از کتاب هایی که حتما باید خوانده شود، معرفی کرده اند.

جیم کالینز
 

درباره نویسنده:

جیم کالینز در سال 1958 در کولورادو در آمریکا به دنیا آمد، تحصیلاتش لیسانس ریاضی است و مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد کسب کرده است. او در سال 2005 در رده ششم رهبران مدیریت دنیا قرار گرفت و مجله فوربس وی را به عنوان یکی از صد مغز برتر کسب و کار در دنیا معرفی نموده و نشریه تینکر هم وی را به عنوان یکی از 50 متفکر برتر جهان اعلام نموده است. وی یکی از نویسندگان و بزرگان کسب و کار جهان است که کتاب های متعددی در همین زمینه به چاپ رسانده است.

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا