مقالات بازاریابی و برندینگ

رنک برین گوگل چیست؟

شرکت گوگل از یک سیستم هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشین، به نام الگوریتم  رنک بیرن، برای نظم دهی  نتایج جستجوی خود استفاده میکند. حتما این سوال به ذهنتان خطور کرده است که این الگوریتم چگونه کار میکند؟ یا اصلا تاثیری بر سئو دارد؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

الگوریتم رنک برین چیست؟

رنک بیرن نامی است که شرکت گوگل برای سیستم هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشینی برگزیده.این الگوریتم به پردازش نتایج جستجو گوگل کمک میکند که توسط شرکت های گوگل و بلومبرگ تایید شده است. رنک برین برای پیدا کردن مطالب و موضوعات مرتبط و بیشتر برای نمایش های خاص و کلمان کلیدی طولانی و دریافت معنی جملات استفاده میشود.

ماشین لرنینگ ( یادگیری ماشین ) چیست؟

الگوریتم ها و تکنیک هایی هستند که بدون نیاز برنامه نویسی دقیق یا کمک انسانها، جمع آوری اطلاعات را به یک کامپیوتر آموزش می دهند و از آن استفاده می کند. امروزه استفاده از یادگیری ماشینی، در بسیاری از صنایع در حال رشد است مانند ماشین های بدون راننده، روبات های پیشرفته که از این تکنیک ها برای تحلیل و انجام وظایف خود استفاده میکنند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی جایی است که کامپیوتر میتواند مثل یک انسان هوشمند عمل کند، یا این که با کسب دانش و اطلاعات به صورت خودکار یاد گرفته و از آن برای ساختن ارتباط های جدید استفاده کند.

هوش مصنوعی با یادگیری ماشینی متفاوت است؟ از نظر الگوریتم رنک برین گوگل تقریبا به یک معنا هستند. ناگفته نماند که یادگیری ماشنی را میتوان برای توصیف یک نوع رویکرد هوش مصنوعی، بیشتر در این الگوریتم گوگل دیده میشود.

آیا رنک برین شیوه جدیدی برای رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل است؟

قطعا نه!رنک برین بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است.

الگوریتم اصلی  موتور جستجوی گوگل چیست؟

الگوریتم اصلی گوگل، Hummingbird یا همان مرغ مگس خوار است.البته مدت ها این الکوریتم بدون نام بود اما در سال 2013 شرکت گوگل این الگوریتم جستجو را از نو طراحی کرد و به نام مرغ مگس نامگذاری کرد.

رنک برین و الگوریتم مرغ مگس خوار چه رابطه ای با هم دارند؟

الگوریتم اصلی جستجوی گوگل، مرغ مگس خوار است، مانند یک ماشین که از قطعات ریز تر مانند فرمان، موتور، چرخ و غیره… تشکیل شده است، مرغ مگس خوار نیز شامل بخش های مختلفی است که که رنک برین یکی از جدید ترین بخش های آن به شمار می آید.

بخش های دیگر الگوریتم مرغ مگس خوار عبارتند از: اگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم روز پرداخت )  ( pay dayلرای مبارزه با هرزنامه ها، سئو کلاه سیاه و سایت های اسپم طراحی شده، الگوریتم کبوتر برای توسعه نتایج محلی، الگوریتم Top Heavy برای جریمه صفحات با تبلیغات سنگین، الگوریتم موبایل فرندلی Mobile Friendly ، برای پاداش به صفحاتی که برای تلفن های همراه بهینه سازی شده اند و الگوریتم دزدان دریایی برای رعایت حقوق کپی رایت نویسندگان در نظر گرفته شده است.

تاثیر رنک برین گوگل بر سئو و بهینه سازی سایت ها چیست؟

هوش مصنوعی به کار رفته در الگوریتم رنک برین، باعث کم رنگ تر شدن تکنیک های کلاه سیاه شده است. اصصول کلاه سفید جایگاه بهتری را به سایت های مفید میدهد، در نهایت رنک برین به کمک کاربران آمده است  تا بر اساس جستجویشان نتایج نزدیک تری را پیدا کنند و همین امر است که باعث محبوبیت روز افسون گوگل شده است.

شما میتوانید با واردشدن به این لینک با خدمات  آیادا آشنا شوید و کسب و کار خود را وارد دنیای دیجیتال کنید و روز به روز آن را گسترده تر کنید

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا