مقالات مهارت های فردی

تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP افرادی درونگرا و آرام هستند. این افراد تمایل دارند تا زندگی آن ها فارغ از چالش باشد. نیاز های دیگران بر نیاز های این افراد با این تیپ شخصیتی اولویت دارد. بواسطه ی اینکه افرادی درونگرا هستند، رازدار های بسیار خوبی هستند. تیپ شخصیتی ISFP افرادی هستند به شدت مسئولیت پذیر که کار ها را با اشتیاق انجام می دهند.

خود ابرازی کمی دارند و نمی توانند خود را آنگونه که هستند ابراز کنند. برخلاف تیپ شخصیتی ISFP بر خلاف تیپ شخصیتی ENTP در لحظه زندگی می کنند و برای آینده خود برنامه خاصی ندارند. این افراد در کوتاه مدت می توانند برنامه های خیلی خوبی را پیاده سازی کنند. سرپرست بودن برای آن ها کفایت می کند و علاقه ای به رهبری سازمان و یا کنترل کردن دیگران ندارند. 

در نتیجه ی تست شخصیت شناسی MBTI باید به درصد های گزارش شده دقت داشت؛

درصد قضاوتی بودن در برابر دریافت گرا، درصد درونگرایی در برابر برونگرایی، درصد حسی بودن در برابر شهودی بودن و درصد منطقی بودن در برابر احساسی بودن. هر میزان که این اختلاف بیشتر باشد، می توان گفت که نتیجه ی این آزمون به شخصیت فرد نزدیک تر است. اما هر چه درصد ها به هم نزدیک تر باشند، در می یابیم که در برخی موارد با شخصیت آن فرد، به طور کامل منطبق نیست. این امر دلیل بر ضعیف بودن  نیست؛ بلکه بیانگر نزدیک بودن ترجیحات فرد می باشد.

 

تیپ شخصیتی ISFP

این تیپ شخصیتی زمانی کاری را انجام می دهند که به آن کار علاقه داشته باشند. این تیپ شخصیتی هیچ گونه محدودیتی را نمی پذیرند و تمایل دارند فعالیت های خود را آزادانه انجام دهند. این افراد با این تیپ شخصیتی از حاشیه ها، رقابت و چالش ها دوری می کنند و تمایل به دوستی و همکاری با دیگران دارند.

علاقه ای به دیده شدن ندارند و تمایل دارند فعالیت ها را در پشت صحنه انجام دهند. افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP قاطعیت بالایی ندارند و همین امر ممکن است مشکلاتی را چون استرس را برای آن ها همراه داشته باشد.

نقاط قوت  ISFP در محیط کار

وفاداری بسیار بالایی به مجموعه خود دارند و از لحاظ شخصیتی، کاملا منعطف هستند. افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP افرادی خونگرم هستند و از سازمان خود به شدت حمایت و مسئولیت پذیری می کنند. بواسطه ی اینکه افرادی هستند که به جزئیات به شکل دقیق توجه می کنند، نیاز های سازمان را به خوبی می توانند شناسایی کنند و تشخیص بدهند.

نقاط ضعف ISFP در محیط کار

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFP به دلیل درونگرایی بیش از حدی که دارند، نمی توانند انتقادات خود را به شکل واضح و روشنی از وضع موجود اعلام کنند. به دلیل اینکه افرادی احساسی هستند، نمی توانند به صورت منطقی تصمیم گیری کنند.

نحوه برخورد با ISFP در محیط کار

چون افرادی درونگرا هستند، تمایل ندارند تا در جمع برای همکاران خود سخنرانی کنند.

تمایل دارند تا بتوانند سلیقه ی شخصی خود را در محیط کار پیاده سازی و اجرا کنند.

ارزش های محیط کار باید با ارزش های آن ها همخوانی داشته باشد.

بواسطه ی دقت و جزئی نگری، تمایل دارند تا جزئیات را مو شکافانه بررسی کنند و اطلاعات را به صورت رشته های جزئی در آورند.

مشاغلی که برای تیپ شخصیت شناسی ISFP مناسب است:

نقاش، بازیگر، مکانیک، مهماندار هواپیما، فیزیوتراپ و …

بنر شخصیت شناسی mbti

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا