مقالات بازاریابی و برندینگ

تفاوت برندینگ و برندسازی

برندینگ چیست؟ (تفاوت برندینگ و برندسازی)

برای آشنایی با تفاوت برندینگ و برندسازی ابتدا باید با مفهوم برندینگ آشنا شویم: در ادبیات تجارت و کسب و کار٬ «برندینگ» (Branding) سنتی در بازاریابی محسوب می‌شود که در آن فروشگاه یا شرکتی٬ یک نام٬ نماد و یا طرحی را ایجاد می‌کند که مشتریان با توجه به آن به آسانی بتوانند محصولات یا خدمات آن فروشگاه یا شرکت را شناسایی کنند. برندینگ به متمایز کردن محصول یا خدماتی از سایر محصولات یا خدمات مشابه کمک زیادی می‌کند.

برندینگ از این جهت اهمیت دارد که نه تنها یک حس خاطره‌انگیز و به یادماندنی برای مشتریان ایجاد می‌کند بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد که بدانند از شرکت یا فروشگاه شما چه انتظاری دارند. برندینگ در حقیقت روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌ها و فروشگاه‌های رقیب است؛ همچنین راهی است برای اینکه از طریق آن مشخص نمایید چه چیزی باعث می‌شود تا شما برای مشتریان انتخاب بهتری نسبت به سایرین باشید.

برند شما در حقیقت تصویری واقعی از کسب و کار شماست و بیانگر این است که می‌خواهید چگونه دیده شوید.

موارد مختلفی برای ایجاد یک برند مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از جمله آگهی‌های تبلیغاتی٬ خدمات مشتری٬ کالاهای تبلیغاتی و سوابق یک فروشگاه یا شرکت. همه‌ی این فاکتورها در کنار هم می‌توانند یک برند حرفه‌ای را خلق کنند؛ برندی که توجه‌ها را به خود جلب نماید.

برندینگ روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌های رقیب است و برندسازی ایجاد آگاهی و ارتقای اعتبار یک فروشگاه یا شرکت است. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

اهمیت برندینگ

کارآیی واقعی برندینگ چیست؟ برندینگ به دلیل تاثیر کلی‌ و فراگیرش در هر کسب و کاری از اهمیت بالایی برخوردار است. برندینگ می‌تواند نگاه مردم به فروشگاه یا شرکت شما را تغییر دهد و همچنین می‌تواند در ایجاد کسب و کارهای جدید موثر باشد.

اما اصلی‌  ترین دلیل برای اهمیت زیاد برندینگ در یک کسب و کار این است که موجب «آگاهی و شناخت» مشتریان نسبت به  فروشگاه یا شرکت شما می‌شود. «لوگو» یا «نماد»٬ مهمترین عنصر برندینگ است چرا که به نوعی به عنوان «چهره‌ و تصویر» فروشگاه یا شرکت شما در نظر گرفته می‌شود. از این رو یک طراحی لوگوی حرفه‌ای باید به گونه‌ای باشد که به راحتی در یادها بماند و با نگاه اول «حسی» را در فرد ایجاد نماید. محصولات تبلیغاتی چاپی راهی مناسب برای رسیدن به این هدف هستند.

اگر در فکر ارتقای کسب و کارتان در آینده هستید٬ نمی‌توانید نسبت به برندینگ بی‌تفاوت باشید. یک برند کاملا شناخته شده می‌تواند با اعتباربخشی و بالا بردن نفوذ فروشگاه یا شرکت شما در صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید ارزش کسب و کارتان را افزایش دهد. از این رو به دلیل جایگاه کاملا تثبیت ‌شده‌ی فروشگاه یا شرکت شما در بازار٬ کسب و کارتان را به فرصتی جذاب‌ تر برای سرمایه‌ گذاری و انجام معاملات نسبت به سایر رقبا تبدیل می‌کند.

تاثیر برندینگ در جذب مشتریان جدید

یک برند خوب با کمترین زحمتی پای مشتریانی جدید را به فروشگاه یا شرکت شما باز خواهد کرد. برندینگ قوی به طور کلی به این معناست که یک «حس مثبت» نسبت به کسب و کار شما در میان مشتریان وجود دارد؛ به همین جهت آن‌ها به احتمال زیاد استفاده از محصولات یا خدمات شما را به سایرین ترجیح می‌دهند و این به دلیل آشنایی٬ اطمینان و اعتمادی است که در نتیجه‌ی این برندینگ حاصل شده است.

زمانی که یک برند به خوبی شناخته شده و تثبیت شده باشد٬ سخن از آن بیشتر شده و دهان به دهان در میان مردم می‌چرخد؛ چیزی که بهترین و موثرترین روش تبلیغاتی برای کسب و کار شماست.

برندینگ سبب رضایتمندی و افتخار کارکنان می‌شود

زمانی که یک کارمند برای فروشگاه یا شرکتی با یک برند قوی کار می‌کند و صادقانه از آن برند حمایت می‌کند٬ از شغل خود رضایت بیشتری خواهد داشت و به کاری که انجام می‌دهد بیشتر خواهد بالید. اشتغال در فروشگاه یا شرکتی که دارای یک برند معتبر و مشهور در میان مردم است کار کردن را برای کارکنان لذت‌ بخش‌ تر و رضایت‌ بخش‌ تر خواهد نمود.

نقش تبلیغات در برندینگ 

تبلیغات٬ بخش دیگری از برندینگ است و استراتژی‌ های تبلیغاتی به طور مستقیم نمایانگر برند و تصویر مورد انتظار ما از آن است. روش‌های تبلیغات مانند استفاده از محصولات تبلیغاتی از شرکت‌های معتبر٬ ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی جذاب و یکپارچه را که در دستیابی به اهداف برندینگ شما موثر باشد تسهیل می‌کند.

حال که تعریفی از برندینگ ارائه شد٬ لازم است که با شش نوع برند که از محبوبیت بالاتری در کسب و کارها برخوردارند آشنا شویم:

·       برندینگ محصول (Product Brand) رایج‌ترین و ساده‌ترین نوع برندینگ است. این نوع از برندینگ٬ نشانه و طرحی است که توسط آن یک محصول از سایر محصولات متمایز می‌شود و بدین شکل می‌توان آن را شناسایی کرد. وقتی برای خرید به یک فروشگاه با محصولات مختلف وارد می‌شوید٬ برندینگ محصول به سادگی قابل تشخیص است؛ چرا که اکثر محصولات با رنگ٬ طراحی و لوگوی منحصر به فرد خودشان مشخص شده‌اند. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

برندینگ روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌های رقیب است و برندسازی ایجاد آگاهی و ارتقای اعتبار یک فروشگاه یا شرکت است. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

·       برندینگ شخصی (Personal Branding)

این نوع برندینگ در میان سیاستمداران٬ ورزشکاران و سلبریتی‌ها بسیار رایج است. برندینگ شخصی این امکان را برای افراد مشهور ایجاد می‌کند تا تصویر خوبی از خود به مردم نشان دهند. به عنوان مثال٬ سیاستمداران از برندینگ شخصی به منظور ایجاد حسی خوب و مثبت در میان رای‌دهندگان استفاده می‌کنند و از این طریق تلاش می‌نمایند نظرات آن‌ها را به سمت خود جلب کنند. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

·       برندینگ شرکتی یا سازمانی (Corporate Branding)

 این نوع از برندینگ توسط شرکت‌ها و سازمان‌هایی استفاده می‌شود که علاقه‌مند به ایجاد و حفظ شهرت٬ اعتبار و سابقه‌ای خوب برای خود هستند. از این رو٬ خدمات٬ محصولات٬ کارکنان٬‌ فرهنگ سازمانی و همچنین مسئولیت اجتماعی شرکت یا سازمان٬ همگی متاثر از برندینگ شرکتی یا سازمانی هستند.

·       برندینگ جغرافیایی (Geographical Branding)

 این نوع برندینگ برای محصولات یا خدماتی مشخص که مربوط به منطقه‌ی جغرافیایی خاصی هستند استفاده می‌شود. برندینگ جغرافیایی معمولا در صنعت گردشگری کاربرد دارد. کشورها و سرزمین‌های مختلف تلاش می‌کنند چیزهایی را که موجب تمایزشان از سایر نقاط جغرافیایی می‌شود برند کنند. چشم‌اندازها٬ غذاهای محلی و مراکز توریستی محبوب از جمله مواردی هستند که مردم هر منطقه سعی در برندینگ آن‌ها دارند.

·       برندینگ خرده فروشی (Retail Branding)

 برندینگ خرده فروشی بیشتر توسط صنایع غول پیکر استفاده می‌شود. هدف آن‌ها از این نوع برندینگ٬ جلب توجه و افزایش علاقه‌ی مشتریان به محصولات یا خدمات خود و در نتیجه سبقت گرفتن از سایر رقبا در فروش است. این صنایع برای ایجاد و توسعه‌ی تصویری از یک برند منحصر به فرد٬ هزینه‌های مالی زیادی متقبل می‌شوند تا مشتریان را متقاعد سازند در میان برندهای مختلف٬ برند آن‌ها را انتخاب نمایند.

·       برندینگ مشترک یا مشارکتی (Co-Branding)

 این نوع برندینگ مربوط به دو یا چند شرکت با محصول یا خدماتی مشخص است. همچنین می‌توان آن را به عنوان همکاری و مشارکت در بازاریابی بین دو یا چند برند تعریف نمود که موفقیت هر یک از این آن‌ها بر موفقیت دیگر برندها اثرگذار است. برندینگ مشترک یا مشارکتی در ایجاد کسب و کار، افزایش آگاهی و ورود به بازارهای جدید موثر است.

برندینگ روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌های رقیب است و برندسازی ایجاد آگاهی و ارتقای اعتبار یک فروشگاه یا شرکت است. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

 

برندسازی چیست؟

به زبان ساده٬ «برندسازی» (Brand Building)٬ ایجاد آگاهی٬ تثبیت و ارتقای اعتبار و نام یک فروشگاه یا شرکت با استفاده از برخی روش‌ها و استراتژی‌ها است. به عبارت دیگر٬ برندسازی ارزش برند شما را با استفاده از استراتژی‌های تبلیغاتی افزایش می‌دهد.

نکته‌ی قابل توجه اینکه بسیاری از مردم تصورشان بر این است که برندسازی فقط مربوط به ارائه و نشان دادن برند یک فروشگاه یا شرکت است؛ این فقط یک طرف مسئله است. شاید بتوان بهترین تعریف برندسازی را «فرآیند ایجاد اعتبار برای مشتریان» عنوان کرد. این تعریف شامل تمام مواردی است که مشتریان نسبت به کلیت کسب و کار شما از آن آگاهند، احساس می‌کنند و تجربه می‌نمایند.

برندسازی در حقیقت یک جنبه‌ی جدایی‌‌ناپذیر از پیشرفت و توسعه‌ی شخصی و تجاری است. برندسازی نه تنها باعث افزایش آگاهی مشتریان از یک برند می‌شود٬ بلکه به آن هویت و اعتبار می‌دهد. اگر در فکر ساخت یک برند شخصی یا تجاری هستید٬ باید بدانید که برندسازی به زمان و منابع زیادی احتیاج دارد.

برندینگ روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌های رقیب است و برندسازی ایجاد آگاهی و ارتقای اعتبار یک فروشگاه یا شرکت است. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

گام‌های مهم در فرآیند برندسازی و تفاوت برندینگ و برندسازی

برند خود را تعریف کنید

اولین مرحله در برندسازی تعریف برند است. این یک گام بسیار مهم است زیرا در نهایت تعیین می‌کند که برند شما واقعا نشانه و نماد چه چیزی است. هنگام تعریف برند٬ لازم است که یک لیست از نقاط قوت اصلی کسب و کار خود فراهم آورید. به طور مشابه٬ اگر در حال تعریف یک برند شخصی هستید٬ نیاز دارید لیستی از مهارت‌ها و تخصص‌های خود تهیه کنید؛ به خصوص آن‌هایی که بیشتر اهمیت دارند و توانایی‌های شما را بهتر نشان می‌دهند.

باید بدانید چه چیزهایی برای برند شما اهمیت بیشتری دارند؛ از این مورد به «ارزش‌های برند» تعبیر می‌شود. ارزش‌های برند باید به نحوی نشان‌دهنده‌ی توانایی‌ها٬‌ خصوصیات بارز٬ ویژگی‌های منحصر به فرد و هر فاکتور مهم دیگری باشد که مشتریان لازم است از آن آگاه شوند. به عنوان مثال٬ یک برند شخصی باید به شکلی نشان دهد که شما در زمینه‌ای مانند مسائل زیست محیطی٬ مشکلات اجتماعی٬ سلامت اقتصاد مردم یا هر مسئله‌ی دیگر مرتبط با مشتریان٬ مشارکت کرده و مفید واقع می‌شوید. باید در نظر داشته باشید که شما ممکن است متوجه برخی جنبه‌های مهم برندسازی نشوید مگر اینکه بدون غرض و فارغ از نظرات و احساساتی که در این مورد دارید به آن نگاه کنید.

برندی با موقعیت خاص و متمایز داشته باشید

قبل از شروع به انجام فرآیند برندسازی٬‌ لازم است زمانی را برای فکر کردن به این امر اختصاص دهید که چگونه برند خود را از سایر برندها متمایز نمایید؛ به طوری که در نظر مشتریان یک برند منحصر به فرد و متفاوت باشد. به این ترتیب می‌توانید توجه بیشتری را به فروشگاه یا شرکت خود جلب نمایید و نسبت به رقبایتان بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.

برای انجام این کار باید یک مزیت و امتیاز منحصر به فرد را نسبت به محصول یا خدمات خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید. استفاده از رنگ‌ها٬ لوگوها و سایر عناصر ظاهری در برندسازی می‌تواند به این امر کمک کند.

هنگامی که به طرح و ایده‌ای ارزشمند و منحصر به فرد رسیدید٬‌ باید از یک استراتژی برندینگ مناسب استفاده کنید تا از این طریق برای برند خود موقعیت و جایگاهی مناسب ایجاد نمایید به طوری که موجب شود مشتریان به ارزش‌ بالاتر برند شما پی برده و آن را به سایر رقبا در بازار ترجیح دهند.

برندینگ روشی برای متمایز کردن خودتان از شرکت‌های رقیب است و برندسازی ایجاد آگاهی و ارتقای اعتبار یک فروشگاه یا شرکت است. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

برند خود را ایجاد کرده و آن را در معرض دید قرار دهید

همانطور که قبلا اشاره شد٬ برندسازی یک فرآیند است٬ از این رو ایجاد و تثبیت یک برند قوی و منحصر به فرد به زمان احتیاج دارد. به عنوان مثال٬ برای ایجاد یک برند شخصی شما باید ارزش‌ها و مهارت‌های خود را تقویت کنید؛ این مهم می‌تواند با قبول و انجام نقش‌ها و فعالیت‌های جدیدی حاصل شود به گونه‌ای که شما را هر چه بیشتر در معرض دید عموم قرار داده و توجه بیشتری را به شما معطوف نماید. شما همچنین می‌توانید از کانال‌های تبلیغاتی٬ وبلاگ‌ها٬ انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئيتر برای این منظور استفاده نمایید.

برای برند خود «هویت» ایجاد کنید 

اگر می‌خواهید فرآیند برندسازی و در نتیجه برند قوی‌تر و موفق‌تری داشته باشید٬ باید برای آن یک هویت ایجاد کنید. شما هنگام ساخت برند تجاری خود باید سخت تلاش کنید تا «هویت برند» خود را توسعه دهید. باید توجه کنید که آگاهی مشتریان از برند شما به چه میزان است٬ آن‌ها در مورد برندتان چگونه فکر می‌کنند و درباره‌ی آن چه می‌گویند. هویت برند همان چیزی است که مردم را به کسب اطلاعات و آگاهی در مورد برند شما ترغیب کرده و باعث برقراری ارتباط بیشتر مشتریان با فروشگاه یا شرکت شما می‌شود. واقعیت این است که اگر استراتژی برندسازی خود را به طور پیوسته اجرا کنید، به راحتی می‌توانید مدل و طرحی ایجاد نمایید که همواره با نام برند شما همراه است.

زمانی که مشغول به برندسازی هستید می‌توانید از مشتریان خود برای همکاری و نظر دادن در خلق ارز‌ش‌های برندتان دعوت کنید. بدین شکل مشتریان می‌توانند با آن برند ارتباط قوی‌تری برقرار کرده و آن را به نوعی متعلق به خود بدانند. شما با ایجاد هویت برای برندتان در حقیقت دلیلی به مشتری می‌دهید تا برای یک عمر از محصولات یا خدمات شما بهره ببرد.

گروه «مشتریان هدف» خود را جستجو کنید.

فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که به صورت اصولی و روشمند گروه مشتریان هدف خود را بررسی می‌کنند سریعتر رشد کرده و سودآورتر خواهند بود. آن‌هایی که تحقیقات و بررسی‌ها را به طور مکرر (حداقل هر سه ماه یک بار) انجام می‌دهند توسعه و رشدی سریعتر هم دارند.

تحقیق به شما کمک می‌کند تا از چشم‌انداز‌ها و اولویت‌های مشتری هدف خود آگاه شوید، نیازهای آن‌ها را پیش‌بینی کرده و پیام خود را به زبانی که برای مشتریان٬ گویا و مفهوم باشد به آن‌ها برسانید. همچنین با چنین بررسی‌هایی می‌توانید متوجه شوید که نقاط قوت و ضعف شما از دید مشتریان چیست و برند شما در نظر آن‌ها چگونه است. همچنین با تکرار این بررسی‌ها در طول زمان از تغییر این دیدگاه‌ها و نظرات درباره‌ی برند خود آگاه شوید. با انجام این مهم٬ میزان خطرپذیری بازاریابی در ارتباط با استراتژی‌های توسعه‌ی برند خود را به طور چشمگیری کاهش خواهید داد.

برند خود را دائما ارزیابی نمایید 

یک برند در طول عمرش می‌تواند با تغییراتی پیرامون خود مواجه شود. بسته به استراتژی‌های برندسازیتان٬ برند شما ممکن است هر روز قوی‌تر و معتبرتر شود٬ در موقعیت و جایگاهی که دارد ثابت بماند و یا از اعتبار و ارزشش نزد مشتریان کاسته شود.

در این چرخه‌ی تغییرات٬ اتفاقات جدید٬ تحولات و شرایط مختلف٬ چالش‌های رقابتی و فرصت‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش اعتبار و ارزش‌های برندتان بهره بگیرید. در نظر داشته باشید تمام این موقعیت‌ها باید به شما این انگیزه و عزم را بدهد تا اقداماتی در جهت بهبود فرآیند برندسازی خود انجام دهید.

به طور کلی در زمانی که برند شما در حال توسعه و تثبیت است٬‌ لازم است از انجام اقدامات لازم جهت تداوم هر چه بهتر این فرآیند دریغ ننمایید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه برند شما در جهت رشد و توسعه و تثبیت به خوبی پیش می‌رود٬ بازبینی فعالیت‌ها و ارزیابی موفقیت‌هایتان از طریق فاکتورهایی مانند سطح آگاهی‌ها از برند و میزان توجه مشتریان به محصول یا خدمات شماست. بررسی‌های منظم به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های جدیدی را به دست آورید و از آنها بهره‌مند شوید؛ در همین حال نیاز است تعهد و پایبندی خود به چشم‌انداز ترسیم شده برای فروشگاه یا شرکت و همچنین استراتژی‌های برندسازیتان را تقویت نمایید. این کار همچنین شما را در هدایت هر چه بهتر برند خود در مسیر صحیح و مرتبط با کسب و کارتان یاری می‌نماید.

همانطور که مشاهده می‌کنید٬ برندسازی یک فرآیند است و شما نیاز به تعریف برند٬ ایجاد تمایز با سایر برندها ٬‌‌ارائه‌ی صحیح آن و بررسی‌های گاه به گاه دارید تا آینده‌ی مناسبی برای برند خود تضمین نمایید. بسیار مهم است که در مورد استراتژی‌های برندسازی خود و اینکه قرار است چگونه آن‌ها را اجرا کنید٬ شفاف و صریح باشید. شما باید استراتژی‌های برندسازی مناسبی را اتخاذ کنید که با استفاده از آن‌ها بتوانید به مشتریان در ایجاد و توسعه‌ی یک «حس خوب» نسبت به فروشگاه یا شرکتتان کمک نمایید.

«ابزار بازاریابی» خود را جهت استفاده در فرآیند برندسازی ایجاد کنید

قدم دیگر که می‌تواند در فرآیند برندسازی موثر باشد ایجاد ابزاری برای بازاریابی و بهبود این امر در کسب و کار شماست. این ابزار شامل چیز خاص و پیچیده‌ای نیست؛ بلکه می‌تواند اسناد و اطلاعات مرتبط با فروش باشد که محصولات و خدمات اصلی و بازارهای کلیدی را مشخص می‌کند. در حقیقت مراجعه به این اسناد و مد نظر قرار دادن آن‌ها شما را در انجام هر چه بهتر فرآیند برندسازی یاری خواهد نمود. همچنین می‌توانید از فایل‌های اسلایدی که در برگیرنده‌ی پیشنهادهای مهم و بروشورهای الکترونیکی در مورد فروشگاه یا شرکت شماست جهت استفاده در فرآیند برندسازی بهره بگیرید. این ابزار بازاریابی می‌تواند شامل فیلم هم باشد؛ فیلم‌هایی که موضوعاتی مانند مرور کلی فروشگاه یا شرکت یا موارد مطالعاتی مرتبط با کسب و کار شما را شامل می‌شوند.

وبسایت خود را برای برندسازی بهتر توسعه دهید

وبسایت شما مهمترین ابزار برای توسعه و تثبیت برند شماست. وبسایت جایی است که تمام کسانی که ممکن است علاقه‌ای به محصول یا خدمات شما داشته باشند به آنجا مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات مختلف از آن کمک می‌گیرند؛ اطلاعاتی درباره‌ی محصولات و خدمات شما و اینکه چگونه آن‌ها را تهیه و ارائه می‌دهید. افراد مختلف همچنین می‌توانند از طریق وبسایتتان در مورد مشتریان شما و اینکه آن‌ها بیشتر از چه گروه‌هایی هستند آگاهی‌هایی کسب نمایند.

باید در نظر داشته باشید که مشتریان آینده‌ی شما ممکن است فقط به واسطه‌ی وبسایت٬ محصول یا خدمات شما را انتخاب نکنند اما اگر اطلاعات صحیح و جامعی در وبسایتتان ارائه ندهید می‌تواند در تصمیم‌گیری آن‌ها اثر منفی داشته باشد به گونه‌ای که از استفاده از محصولات یا خدماتتان منصرف شوند.

علاوه بر این٬ وبسایت شما محلی برای محتواهای ارزشمندی خواهد بود که در صورت رعایت اصول سئوی (SEO) وبسایت که همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوست٬ می‌تواند در جستجوهای کاربران بیشتر و بهتر دیده شده و در جذب مشتریان جدید بسیار موثر واقع گردد. در حقیقت می‌توان گفت امروزه محتواهای آنلاین در استراتژی‌های برندسازی کاملا ضروری بوده و باید اهمیت زیادی برای آن قائل شوید.

این روزها وبسایت‌های خدمات حرفه‌ای به دو حالت تقسیم‌بندی می‌شوند. نوع اول «وبسایت برندینگ» است. چنین وبسایتی در مورد کار و موارد مختلف فروشگاه یا شرکت شما اطلاعاتی ارائه می‌دهد؛ شما و گروهتان را معرفی کرده و به کاربر می‌گوید که چه کاری انجام می‌دهید و چه نوع خدماتی برای چه گروه افرادی فراهم می‌آورید. به طور خلاصه می‌توان گفت که این نوع وبسایت٬ «پیام برند» شما را به کاربران انتقال می‌دهد. نوع دیگر وبسایت‌های خدمات حرفه‌ای نیز وجود دارد که همین کار را انجام می‌دهند اما علاوه بر آن بر جذب و افزایش مشتریان بالقوه نیز تمرکز دارند. چنین وبسایت‌هایی را «وبسایت‌های با کارآیی بالا» می‌نامیم.

ضرورت پیگیری پیاده‌سازی صحیح مراحل فرآیند برندسازی 

در آخرین گام در فرآیند برندسازی نیاز دارید که از پیاده‌سازی صحیح مراحل آن و اتخاذ استراتژی‌های مناسب اطمینان حاصل نمایید. بسیار اتفاق می‌افتد که مراحل برندسازی به شکلی غلط انجام شده و یا اصلا برخی از آن‌ها از قلم می‌افتند. برای اتخاذ استراتژی‌های مناسب باید در نظر داشت که ابتدا باید تمام تصمیم‌ها و دیدگاه‌های مفید و متناسب با کسب و کار را جمع‌آوری و سپس اقدام به اجرای آن‌ها نمود.

نکته‌ی مهم در پیاده‌سازی این مراحل٬ «پیگیری» انجام آن‌هاست. اینکه آیا استراتژی‌ها آن‌گونه که طرح‌ریزی شده‌اند پیش می‌روند؟ آیا بازدیدهای وبسایت در جهت افزایشی است و محتواهای آنلاین در جذب مشتریان جدید موثر بوده‌اند؟ برنامه‌ها٬ الگوها و طرح‌های جدیدی که شرکت تولید کرده از نظر کمی و کیفی چگونه‌اند؟ فقط با پیگیری دائم چنین مواردی قادر خواهیم بود که یک فرآیند برندسازی را به نحوی مطلوب اجرا کرده و پیش ببریم تا به نتیجه‌ی مورد انتظار دست یابیم. همچنین در هر مرحله‌ی زمانی از اجرای فرآیند٬ در صورت نیاز باید استراتژی‌ها را تغییر و متناسب با شرایط تنظیم نماییم. با چنین اقداماتی می‌توان انتظار اجرای صحیح و حصول موفقیت در توسعه و تثبیت برند فروشگاه یا شرکت خود را داشته باشیم. (تفاوت برندینگ و برندسازی)

دوره برندینگ یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین دوره ها برای برند ها می باشد.

 

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا