مقالات زبان بدن

ترفندهای زبان بدن

ترفندهای زبان بدن

زبان بدن در حقیقت یک راه ارتباطی غیر کلامی است که افراد می توانند با استفاده از آن به بیان منظور خود به طرف مقابل بپردازند. ارسال و دریافت سیگنال های بدون کلام که زبان بدن شناخته می شود می تواند خود آگاه یا ناخود آگاه باشد. امروزه اکثر بازاریابان و فروشندگان سعی دارند خود را به ترفند های زبان بدن مجهز کنند که بتوانند نهایت بازده را از ملاقاتهای کاری خود داشته باشند. در حقیقت همین تکنیک های ارتباط غیر کلامی می تواند موجب شود احتمال موفقیت در مذاکرات به ویژه مذاکرات کاری در زمینه فروش بشدت بالا رود. در ادامه به چند مورد از مهم ترین و کاربردی ترین ترفندهای زبان بدن که در کلیه مذاکرا به ویژه مذاکرات فروش به کار می روند اشاره می نماییم.

نحوه ایستادن در زبان بدن (ترفندهای زبان بدن)

مهم است بدانید که حالت بدن در دید طرف مقابل به شما تاثیر می گذارد. بهتر است تا جای ممکن در هنگام مذاکره راحت به نظر بیایید و نشان دهید بدنتان راحت است. پس هرگز باد به سینه نیدازید. لازم است تا جای ممکن قفسه سینه صاف باشد.

برای اینکه به صورت مناسب بایسیتد بهتر است پاها به اندازه عرض لگن باز شده و قد خود را  تا حد ممکن بالا بکشید تا حس بلند بودن از شما به طرف مقابل منتقل شود. لازم نیست گردنتان را سفت نگه داردی. بهتر است سر خود را با زاویه نگه دارید تا برای نگاه به چشمان طرف مقابل که احتمالا قدی کوتاه تر از شما داشته باشد مجبور نشوید مرتبا به بالا و پایین نگاه کنید.

نحوه نشستن در زبان بدن (ترفندهای زبان بدن)

بهتر است در هنگام مذاکره تا حد ممکن صاف بنشینید، اما به گونه ای که خشک به نظر نیایید. این حالت نشستن حس بلند بودن را به شما می دهد که در دید طرف مقابل هم تاثیر دارد. باز هم تاکید می کنیم در حالتی که پشت خود را صاف نگه می دارید، تا حد ممکن سعی کنید راحت به نظر بیایید.

نحوه دست دادن در زبان بدن (ترفندهای زبان بدن)

بحثی که در ملاقات ها به ویژه ملاقات های کاری دارای اهمیت ویژه ای است دست دادن است. اهمیت این موضوع در میان آقایان بیشتر نیز هست. دست دادن ضعیف حس بدی به طرف مقابل منتقل می کند. دست دادن آداب خاصی دارد که  به برخی از آن ها می پردازیم.

لازم است که در هنگام دست دادن فقط شما دستتان را جلو نیاورید و طرف مقابلتان نیز همین کار را انجام دهد. مساله مهم همواره میزان فشار در هنگام دست دادن است. لازم است طوری فشار دهید که انگار دسته یک ماهیتابه سنگین را گرفته اید. اینگونه استاندارد ترین میزان فشار در هنگام دست دادن را وارد خواهید کرد. اما اگر کسی دستش را شل و در حقیقت مانند ماهی مرده سمت شما آورد لازم نیست دستش را به سختی فشار دهید.

ارتباط چشمی در هنگام دست دادن هم مهم است که نشان دهنده احترام شما به طرف مقابل است. اگر در هنگام دست دادن به طرفتان نگاه نکنید نشان می دهد برای وی ارزشی قائل نیستید یا اینکه چیزی را از وی مخفی می کنید. مردم عادت دارند اگر با کسی چشم در چشم شدند، چشم از آن فرد برداشته و به جای دیگری نگاه کنند. سعی کنید هرگز این کار را نکنید. تماس چشمی را حفظ کنید و لبخند بزنید. لبخند زدن در این هنگام نیز می تواند حس مثبتی به طرف مقابل منتقل کند. در واقع با لبحند زدن به طرف نشان می دهید که چیزی در چشمان او می بینید که حس خوشحالی به شما القا می کند.

زاویه بدن در زبان بدن (ترفندهای زبان بدن)

در هنگام صحبت با فرد مقابل حالت بدن خود را طوری نشان دهید که به روی آن فرد باز باشد و به وی حس پذیرا بودن را منتقل کنید. به بیان دیگر، موقعیت بدن‌ شما ترجیحا در معرض وی قرار گرفته باشد. به عنوان مثال قفسه سینه‌ تان را با دستان خود نپوشانید و هرگز قوز نکنید. با رعایت کامل این نکات اعتماد و راحتی خود را به فرد مقابل نشان می ‌دهید.

زاویه قرارگیری بدن هم در هنگام صحبت با طرف مقابل بسیار مهم است. اگر زاویه بدن‌ شما دور از فرد مقابل باشد، حاکی از ترس، عدم ‌امنیت و بد گمانی است. تکیه دادن به دیوار نیز حس بی اعتنا بودن به طرف مقابل را می رساند. در حقیقت تکیه به دیوار یا هر جسم دیگری حس نا امنی را هم منتقل می کند.

دیگر مقالات زبان بدن به شرح زیر است:

به ما بگو چطور هستیم ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
نمایش بیشتر

مدرسه کسب و کار آیا

مدرسه کسب و کار آیا، یک موسسه آموزش مهارت‌های فردی و توسعه کسب و کار است که ماموریت آن آموزش روش‌های ایده‌پردازی، راه اندازی و ارتقای کسب و کار، مهارت‌های مذاکره و فروشندگی حرفه ای و به صورت کلی ارتقا و رشد افراد، مدیران و سازمان ها می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا